18
Αυγ.
08

Παιχνίδια ανοικτού κώδικα

Είχα μια ενδιαφέρουσα ερώτηση πρόσφατα, αν θα μπορούσε δηλαδή να υπάρξει βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών ανοικτού κώδικα  (open source), σε αντιπαράθεση με την υπάρχουσα βιομηχανία πανάκριβων παιχνιδιών κλειστού κώδικα.

Η σύντομη απάντηση είναι πως όχι. Η αναλυτική απάντηση ακολουθεί.

Να ξεκαθαρίσω καταρχάς ότι μιλάμε για μεγάλες παραγωγές παιχνιδιών, τύπου Halo 3, Gears of War, Grand Theft Auto IV κλπ σε πλατφόρμες νέας γενιάς (Xbox360, Playstation3, Wii, Hi-end PC) που απαιτούν μεγάλες ομάδες για να κατασκευαστούν και όχι για μικρότερα και απλούστερα παιχνίδια, όπως τα περιστασιακά (casual games) που φτιάχνονται και από ομάδες των 2-3 ατόμων. Μιλάμε επίσης για επαγγελματικά παιχνίδια ανοικτού κώδικα ώστε να μπορούν να συναγωνιστούν επάξια τα παιχνίδια κλειστού κώδικα (και να δώσουν ένα μάθημα στις κακές πολυεθνικές που χρεώνουν τα παιχνίδια πανάκριβα!).

Οι μεγάλες παραγωγές λοιπόν απαιτούν την συγχρονισμένη (δηλαδή με κεντρική διοίκηση και καθοδήγηση) και εντατική δουλειά μια ομάδας 100+ ατόμων πολλών ειδικοτήτων, για ένα χρονικό διάστημα 2-3 χρόνων. Αν υπάρξει καθυστέρηση, το διάστημα αυτό μπορεί να μεγαλώσει σημαντικά. Τα άτομα αυτά πρέπει να επαγγελματίες με εξειδικευμένες γνώσεις στο σχεδιασμό των τριδιάστατων κόσμων και του περιεχομένου του. Οι προγραμματιστές πρέπει να είναι ταλαντούχοι, να εξειδικευτούν σε ένα τομέα της ανάπτυξης videogames, όπως γραφικά, τεχνητή νοημοσύνη, βοηθητικά εργαλεία Όλα τα άτομα της ομάδας πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι για τις τελευταίες εξελίξεις στο χώρο, με νέες τεχνικές και αλγόριθμους. Πρέπει να επιπλέον να παρακολουθούν συνέδρια, σεμινάρια, να εξελλίσονται συνεχώς δηλαδή.

Όλα αυτά προϋποθέτουν άτομα που μπορούν να διαθέσουν 110% του χρόνου τους στην ανάπτυξη παιχνιδιών. Ποια άτομα μπορούν να το κάνουν αυτό; Αυτά που πληρώνονται για αυτό και δεν το κάνουν από χόμπι (εκτός αν έχουν πλούσιους γονείς οπότε μπορούν να το κάνουν από χόμπι).

Μια και αναφέραμε κόστος ας μιλήσουμε λίγο για αυτό. Η ομάδα ανάπτυξης απαιτεί λεφτά για να λειτουργήσει. O εξοπλισμός και οι άδειες για την ανάπτυξη παιχνιδιών (σε κονσόλα) κοστίζει. Οι κατασκευάστριες εταιρίες των κονσόλων απαιτούν μερίδιο από τα κέρδη για να επιτρέψουν ένα παιχνίδι να κυκλοφορήσει στην κονσόλα τους. Αν το παιχνίδι βγει συσκευασμένο σε μαγαζί απαιτεί έξοδα συσκευασίας, μεταφοράς και ο μαγαζάτορας μερίδιο που το πουλάει. Ποια εκδοτική εταιρία λοιπόν θα πληρώσει τα υπέρογκα ποσά που χρειάζονται για την ανάπτυξη ενός videogame το οποίο ουσιαστικά δεν θα της αποφέρει κέρδη (όντας ανοικτού κώδικα); Καμία. Σαν αποτέλεσμα το κόστος ανάπτυξης θα πρέπει να το αναλάβει η ίδια η ομάδα ανάπτυξης, η κοινότητα ανοικτού κώδικα δηλαδή.

Οι κοινότητα ανοικτού κώδικα είναι πολύ ενεργή, και έχει παρουσιάσει εξαιρετικά δείγματα δουλειάς (βλέπε Linux και τις εφαρμογές που τρέχουν σε αυτό). Έχει τεχνογνωσία και την δυνατότητα να καινοτομήσει. Όμως τα μέλη της κοινότητας αυτής εργάζονται ουσιαστικά αμισθί, στο δικό τους χρόνο και χώρο, χωρίς προθεσμίες και άλλες πιέσεις (γενικώς). Το κάνουν από μεράκι και για την προσωπική τους ευχαρίστηση. Και κάνουν άλλη δουλειά κανονικά για τα προς το ζην. Δεν θα ήταν δυνατόν να αναλάβουν μια τόσο μεγάλη δέσμευση που απαιτεί η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών (ούτε από πλευράς χρόνου ούτε από πλευράς κόστους).

Τα παιχνίδια απαιτούν πολύ κόπο και δουλειά και έχουν μεγάλο κόστος. Ο ανοικτός κώδικας προϋποθέτει παιχνίδια που διατίθενται δωρεάν (ή με συμβολική αμοιβή). Καμιά μεγάλη παραγωγή δεν θα ήταν δυνατή υπό αυτές τις συνθήκες και τα στενά χρονικά πλαίσια που απαιτεί η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών.


6 Σχόλια to “Παιχνίδια ανοικτού κώδικα”


  1. 1 panagiotis
    25 Μαρτίου, 2011 στο 11:08 μμ

    Mιας και μιλαμε για ανοικτο κωδικα αποφασισα να αρχισω να μαθαινω object oriented γλωσσες και επειδη πολυ μου λενε να μην ξεκινησω κατευθειαν με c++ h c σκεφτηκα να μαθω πρωτα python που ειναι πιο κατανοητη και ευκολη απο αλλες τους ειδους και ανοικτου κωδικα.Συμφωνητε ή οχι με μια τετοια αρχη(οντας beginner se autou tou eidous glosses?Οι αποψεις σας επι του θεματος θα με βοηθουσαν αρκετα.Ευχαριστω!!!!!!!!!!!!!!!

  2. 26 Μαρτίου, 2011 στο 6:45 μμ

    Η C δεν είναι αντικειμενοστραφής γλώσσα προγραμματισμού και είναι όντως αρκετά δύσκολη (αλλα όχι αποτρεπτική) για αρχάριους προγραμματιστές. Εγώ ξεκίνησα με GW-Basic (την θυμάται κανείς άραγε?) και μετά μεταπήδησα στην C. Δεν έχω ασχοληθεί με την python οπότε δεν μπορώ να κρίνω την καταλληλότητα της. Εχω ακούσει καλά λόγια για αυτήν πάντως. Αντι για python μπορείς φαντάζομαι να αρχίσεις με Java ή C# που μοιάζουν αρκετά με C++ αλλά είναι αρκετά πιο εύκολες. Τι σχεση έχουν όμως όλα αυτά με το open source κώδικα? 🙂

  3. 3 panagiotis
    26 Μαρτίου, 2011 στο 9:40 μμ

    Nαι,ειναι λιγο ασχετο το post μου με ta open source games,αλλα επειδη δεν ηξερα που αλλου να κανω την ερωτηση και τυχαινει η python να ειναι ανοιχτου κωδικα γλωσσα ειπα να το γραψω εδω.Χαζομαρα μου.Σας ευχαριστω παντος για την απαντηση,θα επιλεξω την c# για αρχη καθως εχω ακουσει και καλα λογια και ειναι και η γλωσσα που χρησιμοποιει το xna αν δεν κανω λαθος?Αρα δυο τα κρατουμενα.

  4. 4 the_man
    2 Αυγούστου, 2011 στο 12:19 μμ

    Νομίζω πως το mount and blade είναι ένα open source game που πωλείται κανονικά online και είναι ανοιχτού κώδικα. Το έχω δοκιμάσει και είναι πραγματικά πολύ καλό. Developers έχουν δημιουργήσει πάρα πολλά mods και αντικείμενα, έχουν δημιουργήσει updates για τα bugs και πολλά άλλα. Η εταιρία νομίζω από την Τουρκία. Οι γείτονές μας, μας άφησαν πίσω και σε αυτόν τον τομέα..


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Αύγουστος 2008
Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031