01
Αυγ.
11

ImagineCup 2011 και το ταξίδι στη Νέα Υόρκη

Πριν μερικούς μήνες είχα την τύχη να προσκληθώ ως κριτής στο διαγωνισμό ImagineCup 2011 που διοργανώνει η Microsoft, στο τομέα του Game Design. Ο διαγωνισμός έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη, τη δεύτερη εβδομάδα του Ιουλίου και ήταν πραγματικά μια φοβερή εμπειρία. Το ταξίδι στην ΝΥ ήταν μεγάλο, περίπου 11 ώρες. Μερικές ταινίες μετά καταφέραμε να φτάσουμε επιτέλους στο αεροδρόμιο Kennedy μέσα σε μια τρομερή μπόρα και υγρασία. Τα προάστια της Νέας Υόρκης είναι χαμηλών τόνων, θυμίζουν έντονα Αγγλία και δεν σε προετοιμάζουν με τίποτα για αυτό που θα ακολουθήσει στο κέντρο. Και πράγματι, μετά από αρκετή ώρα οδήγησης και μποτιλιαρίσματος, ξεπηδούν ξαφνικά από το πουθενά τα κτίρια-τέρατα του κέντρου όπως τα γνωρίζουμε από τις ταινίες.


Το ξενοδοχείο στο οποίο έλαβε χώρα ο διαγωνισμός ήταν στο Manhattan, δίπλα ακριβώς στην Time Square και ανάμεσα στα θέατρα του Broadway. H Microsoft δεν φάνηκε καθόλου φειδωλή στην διοργάνωση του διαγωνισμού δεσμεύοντας 3 ορόφους του ξενοδοχείου για τις δράσεις του διαγωνισμού, μια ολόκληρη σάλα για τα γεύματα και φυσικά δωμάτια για όλους τους διαγωνιζόμενους, μέντορες και κριτές.

Δυο λόγια για το διαγωνισμό ImagineCup για όσους δεν τον γνωρίζουν: Οι συμμετέχοντες καλούνται να σχεδιάσουν και να αναπτύξουν εφαρμογές οι οποίες συνεισφέρουν θετικά στη λύση ενός παγκόσμιου προβλήματος όπως τα έχουν ορίσει Ηνωμενα Εθνη με τα Millenium Goals. Η εφαρμογή πρέπει να αναπτυχθεί χρησιμοποιώντας μια ή περισσότερες τεχνολογίες της Microsoft και ανάμεσα στις πολλές κατηγορίες (software design, mobile applications, interoperability) περιλαμβάνει και το σχεδιασμό και ανάπτυξη ενός βιντεοπαιχνιδιού.

Την πρώτη μέρα έγινε η εγγραφή και μια ενημέρωση των κριτών σχετικά με την διαδικασία του διαγωνισμού. Δόθηκε μεγάλη έμφαση στο να κάνουν οι κριτές τους διαγωνιζόμενους να αισθανθούν άνετα, μην αφήνουν τη γλώσσα να αποτελέσει εμπόδιο κάνοντας τις ερωτήσεις με απλό τρόπο έτσι ώστε να γίνονται πάντα κατανοητές και να είναι δίκαιοι κρατώντας φιλική αλλά με κάποια απόσταση στάση απέναντι στους διαγωνιζομένους χωρίς να αποκαλύπτουν αποτελέσματα.

Το βράδι της ίδιας ημέρας έγινε και η επίσημη έναρξη του διαγωνισμού στην οποία μίλησε και ο Steve Ballmer. Το κλίμα στην έναρξη ήταν πολύ καλό, και υπήρχε πολύς ενθουσιασμός από τις ομάδες που συμμετείχαν στο διαγωνισμό. Χώρες όπως η Βραζιλία μάλιστα έδειχναν πολύ μεγάλο ζήλο έχοντας κυριολεκτικά κερκίδα οπαδών που τους ενθάρρυνε!


Οι ομάδες που έφτασαν στην τελική φάση θα διαγωνιζόταν ανάλογα με την κατηγορία τους σε ημιτελικούς και τελικούς. Το Software Design αν δεν κάνω λάθος, λόγω της μεγάλης συμμετοχής, είχε και στάδιο προ-ημιτελικών. Η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών που άνηκα εγώ είχε ημιτελικούς και τελικούς. Επιπλέον η κατηγορία αυτή είχε χωριστεί σε 3 υποκατηγορίες: παιχνίδια στο Web, σε PC/Xbox και σε Windows Phone 7. Στην τελευταία υποκατηγορία ήμουν κριτής και εγώ. Στο πάνελ των κριτών εκτός εμένα βρίσκονταν και η Tracy Fullerton ακαδημαϊκός, ο Chris Grant εκδότης του Joystiq, Frank Lee ακαδημαϊκός και ο Julian Gerighty IP Development Manager στην Ubisoft.

Κατά την διάρκεια των ημιτελικών παρουσιάστηκαν συνολικά 15 παιχνίδια, 5 ανά υποκατηγορία (Web, Xbox/PC και Windows Phone 7). Στην υποκατηγορία Windows Phone 7, παρουσίασαν το παιχνίδι τους 5 ομάδες, 2 από Γαλλία, μια από ΗΠΑ, μια από Βραζιλία και μια από Ρωσία. Την κάθε παρουσίαση ακολουθούσαν ερωτήσεις κατά τις οποίες ο κριτής μπορούσε να μάθει περισσότερες πληροφορίες για το παιχνίδι ή να προτείνει και βελτιώσεις αν ήθελε. Για το κάθε παιχνίδι υπήρχε μια φόρμα με διάφορα κριτήρια στα οποία έπρεπε να συμπληρώσουμε μια βαθμολογία και μια αιτιολογία. Τα κριτήρια αφορούσαν την πρωτοτυπία του παιχνιδιού, το πόσο καλά ταίριαζε στο θέμα του διαγωνισμού, το πόσο «ψυχαγωγικό» είναι και την ποιότητα της παρουσίασης του παιχνιδιού.

Την επόμενη ημέρα οι κριτές είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε το κάθε παιχνίδι, να συζητήσουμε με την κάθε ομάδα και να προτείνουμε ξανά βελτιώσεις, προσέχοντας πάντα να μην αποκαλυφθεί τυχόν προτίμηση τους για τον νικητή. Στο τέλος της ημέρας βρεθήκαμε όλοι οι κριτές της υποκατηγορίας σε ένα «γεύμα εργασίας» στο οποίο συζητήσαμε τις επιλογές του ο καθένας και καταλήξαμε σε 3 ομάδες που θα περάσουν στον τελικό (τα 2 παιχνίδια από Γαλλία και αυτό των ΗΠΑ). Η επιλογή ήταν ομόφωνη θα έλεγα.


Από ανάλογη διαδικασία πέρασαν και οι ομάδες στις υπόλοιπες κατηγορίες του διαγωνισμού και στο τέλος έμειναν οι ομάδες που θα περνούσαν στο τελικό. Ο τελικός είχε διαφορετική μορφή από τους ημιτελικούς καθώς οι ομάδες δεν παρουσίαζαν μόνο στους κριτές αλλά και σε κοινό. Οι παρουσιάσεις ήταν λίγο-πολύ οι ίδιες, εδώ μετρούσε περισσότερο το αν έκαναν κάποια αλλαγή στο παιχνίδι οι συμμετέχοντες με βάση τις παρατηρήσεις των κριτών, αν βελτίωσαν την παρουσίαση κλπ. Με το τέλος των 3 παρουσιάσεων (ανά κατηγορία) οι κριτές βρεθήκαμε πάλι σε ένα γευμα εργασίας στο οποίο έπρεπε να αποφασίσουμε για το νικητή και ποια ομάδα θα λάβει τη δεύτερη και τρίτη θέση. Δεν υπήρξε διαφωνία για τον νικητή αλλά κάποια συζήτηση για την δεύτερη και τρίτη θέση. Τελικά καταλήξαμε όλοι στο να πάρει το Brainergy της μιας Γαλλικής ομάδας την πρώτη θέση, το Hilomi της άλλης Γαλλικής ομάδας τη δεύτερη και το Azmo the Dragon της ομάδας των ΗΠΑ την τρίτη.


Οι νικητές του διαγωνισμού ανακοινώθηκαν στο Lincoln Centre μέσα σε ένα πανηγυρικό κλίμα με τις ομάδες να τραγουδάνε, να κουνάνε τις σημαίες της κάθε χώρας και γενικά να περνάνε καλά, υποψήφιοι νικητές και μη. Στην τελετή ανακοίνωσης τα βραβεία παρουσίασαν και μίλησαν αρκετοί γνωστοί (όπως η Eva Longoria) και λιγότερο γνωστοί στο ευρύ κοινό. Τα βραβεία της κατηγορίας Game Design ήταν τα πιο εντυπωσιακά με την εμφάνιση ενός Spartan Warrior (από το πολύ γνωστό παιχνίδι Halo) και την ανάλογη μουσική και εφέ. Η τελετή έκλεισε με την ανακοίνωση ότι ο διαγωνισμός θα λάβει χώρα του χρόνου στην Αυστραλία.


Κατά την διάρκεια του διαγωνισμού έλαβα μέρος σε διάφορες εκδηλώσεις που είχε διοργανώσει η Microsoft, με εντυπωσιακότερη την εκδρομή στο νότιο μέρος του Manhattan στο σημείο των Δίδυμων Πύργων και στη συνέχεια με καραβάκι στο Liberty Island όπου είδαμε το Αγαλμα της Ελευθερίας και στο Ellis Island όπου ακολούθησε barbeque. Επίσης παρακολούθησα αρκετές παρουσιάσεις ομάδων σε άλλες κατηγορίες και φυσικά των Ελληνικών Epione και Touring Machine που κέρδισε και το πρώτο βραβείο στην κατηγορία Interoperability. Η ομάδα του Epione δεν κατάφερε να φτάσει στους τελικούς, όμως και μόνο το γεγονός ότι κατάφερε να περάσει στην τελική φάση σε μια κατηγορία με τον εντονότερο ανταγωνισμό (Software Design) είναι μεγάλο επίτευγμα από μόνο του.

Οι εντυπώσεις μου από το διαγωνισμό; Καταρχάς είναι μια τρομερή εμπειρία που αξίζει να τη ζήσει κανείς. Γνωρίζω ότι οι περισσότεροι θα πουν ότι πρόκειται για μια προσπάθεια προβολής της Microsoft και διαφήμισης των προϊόντων της και μπορεί να είναι και έτσι. Όμως στην πορεία κατάφερε να εμπλέξει άτομα από κυριολεκτικά κάθε γωνία της Γης και να τους δώσει κίνητρο να σκεφτούν λύσεις για σύγχρονα προβλήματα, όπως και να φέρει τα άτομα αυτά μαζί να γνωριστούν μεταξύ τους και να διαγωνιστούν τοπικά σε ένα πολύ καλό κλίμα. Είχα καιρό να βρεθώ σε ένα τόσο πολυπολιτισμικό περιβάλλον και ομολογώ ότι το διασκέδασα πολύ, γνώρισα και εγώ πολύ κόσμο και βρέθηκα σε ένα κλίμα παραγωγικό και οχι μίζερο, για αλλαγή. Επίσης μου άρεσε που υπήρξε ειδικό session με άτομα του επιχειρηματικού κόσμου που παρουσίασαν τις δικές τους εμπειρίες για το πώς μπορεί κάποιος να βγάλει το προϊόν του στην αγορά.

Όσον αφορά τις Ελληνικές συμμετοχές, είναι κρίμα που δεν υπάρχουν περισσότερες. Είμαι βέβαιος ότι μπορούμε να φτιάξουμε και εμείς παιχνίδια του επιπέδου εκείνων που παρουσιάστηκαν στο διαγωνισμό, όπως και σε άλλες κατηγορίες εκτός παιχνιδιών, όπως αποδείχθηκε με την επιτυχία των Epione και Touring Machine. Έχω προσπαθήσει στο παρελθόν να εμπλέξω φοιτητές στο διαγωνισμό αλλά δεν είδα απόκριση, η εντύπωση που μου δημιουργήθηκε ήταν ότι τους τρομάζει ένας διεθνης διαγωνισμός αλλά δεν θα έπρεπε. Πιστεύω ότι έχουμε τις ικανότητες για μια ισχυρή παρουσία στο διαγωνισμό, θέληση και όρεξη για δουλειά όμως;

Θα παρότρυνα όλους τους φοιτητές/μαθητές (από 16+ είναι ο διαγωνισμός) να το σκεφτούν, να φτιαξουν μια ομάδα με 2-3 φίλους τους, να βρουν ένα μέντορα και να το προσπαθήσουν. Είναι μια εμπειρία που αξίζει να την ζήσει κανείς!




Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Αυγούστου 2011
Δ T Τ T Π S S
« Mar   Νοέ. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Αρέσει σε %d bloggers: