25
Αυγ.
08

Εσείς τι δικαιολογία έχετε;

  • Είναι πολύ ακριβά, δεν θα πλουτίσω εγώ τις πολυεθνικές!
  • Δεν θα τα αγόραζα έτσι και αλλιώς
  • Βαριέμαι να πάω στο μαγαζί να τα αγοράσω
  • Είναι χαμηλής ποιότητας οπότε δεν αξίζει να τα αγοράσω
  • Μ’ αρέσουν τα δωρεάν πράγματα
  • Δεν υπάρχει πνευματική ιδιοκτησία, ελεύθερη πρόσβαση σε όλα!
  • Κατεβάζω τα πάντα, γιατί όχι και αυτά;

Παίζετε αντιγραμμένα (σπασμένα) παιχνίδια στο υπολογιστή σας;  Εσάς ποια είναι η δικαιολογία σας;

Η πειρατεία βιντεοπαιχνιδιών -κυρίως σε προσωπικό υπολογιστή- έχει καταντήσει μάστιγα που πλήττει σοβαρά την πλατφόρμα αυτή. Έχει ήδη επιφέρει σημαντικές αλλαγές, και αναμένεται να φέρει ακόμα σημαντικότερες στο μέλλον, στο τρόπο που κατασκευάζονται και διανέμονται τα παιχνίδι για προσωπικούς υπολογιστές.

Η πειρατεία των παιχνιδιών σε υπολογιστή (και κονσόλες) υπήρχε ανέκαθεν, από την απαρχή της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών. Τα τελευταία χρόνια όμως έχει λάβει τρομακτικές διαστάσεις λόγω της μεγάλης διείσδυσης του γρήγορου Internet. Συγκλονιστικό είναι το παράδειγμα της Νότιας Κορέας, που έχει την μεγαλύτερη εγκατεστημένη βάση οικιακού (γρήγορου) Internet στο κόσμο. Η κουλτούρα του αντιγραμμένου λογισμικού (και παιχνιδιών) είναι τόσο διαδεδομένη που απλά δεν υπάρχουν μαγαζιά που να πουλάνε συσκευασμένα παιχνίδια! Η πειρατεία ώθησε αυτό το τομέα της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών (διανομή συσκευασμένων παιχνιδιών δηλαδή) σε πτώχευση. Όλοι οι Κορεάτες κατεβάζουν τα πάντα παράνομα από το Internet και αυτό θεωρείται όχι μόνο σωστό, αλλά αντιθέτως θεωρείται ανόητος όποιος πληρώνει για το λογισμικό του.

Και στην Ελλάδα φυσικά, πάντα μπροστά σε όλα τα αρνητικά ρεκόρ, η πειρατεία ανθεί. Ίσως να μην υπάρχει η κουλτούρα της Κορέας, αλλά δεν απέχουμε και πολύ από αυτό. Αν κάτι σώζει την αγορά βιντεοπαιχνιδιών στην Ελλάδα είναι οι κονσόλες, στις οποίες είναι λίγο δυσκολότερο, αλλά όχι αδύνατο, να παίξεις αντιγραμμένα παιχνίδια. Απλά απαιτεί αλλαγές στην κονσόλα τις οποίες ο μέσος χρήστης δεν είναι διατεθειμένος να κάνει.

Η πειρατεία, όπως και να δει κανείς, έχει παίξει το ρόλο της στην ιστορία των βιντεοπαιχνιδιών και στο χώρο των υπολογιστών γενικότερα. Το Playstation της Sony δεν θα γνώριζε τόσο μεγάλη επιτυχία και διείσδυση αν δεν ήταν πολύ ευκολότερο να παίξεις αντιγραμμένα παιχνίδια σε αυτό από ότι την αντίστοιχη κονσόλα της Nintendo (Nintendo 64). Πολλοί αναλυτές πιστεύουν ότι η κουλτούρα της πειρατείας που υπάρχει στο χώρο των προσωπικών υπολογιστών βοηθά στις πωλήσεις νέων υπολογιστών. Επίσης βοηθά και στην περεταίρω διείσδυση του Internet με πολλούς πάροχους να διαφημίζουν το «κατέβασμα» αρχείων και μουσικής (εδώ στην Ελλάδα) σαν δέλεαρ για την απόκτηση μιας γρήγορης σύνδεσης!

Ανεξάρτητα με την δικαιολογία του καθενός για την απόκτηση πειρατικών παιχνιδιών, είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι η πειρατεία πλήττει την βιομηχανία ανεπανόρθωτα. Και μπορεί πολλοί χρήστες να νομίζουν ότι παίζοντας πειρατικά παιχνίδια δίνουν ένα μάθημα στις κακές πολυεθνικές και εταιρίες έκδοσης παιχνιδιών, στην πραγματικότητα αυτός που την πληρώνει είναι η εταιρία ανάπτυξης, τα άτομα δηλαδή που με κόπο και μεράκι δημιούργησαν το παιχνίδι. Πολλές εταιρίες ανάπτυξης έχουν οδηγηθεί σε πτώχευση εξαιτίας της πειρατείας.

Έτσι οι εταιρίες αναζητούν τρόπους να καταπολεμήσουν την μάστιγα αυτή. Όλες οι προσπάθειες που έχουν γίνει στο παρελθόν, και γίνονται ακόμα, για κλείδωμα ενός παιχνιδιού (Half-Life 2, Mass Effect) επιτυγχάνουν μόνο στο να εξοργίσουν τους νόμιμους χρήστες του παιχνιδιού και στο ελάχιστο να αποτρέψουν τους πειρατές από το να το αντιγράψουν. Άλλα μοντέλα που μελετούν οι εταιρίες είναι το συνδρομητικό μοντέλο των MMORPG (όπως το World of Warcraft) ώστε ο χρήστης να πληρώνει την πρόσβαση του παιχνιδιού με το μήνα ή και την δωρεάν διάθεση του παιχνιδιού και τις μικροπληρωμές για την απόκτηση αντικειμένων (ζωή, εξοπλισμό κλπ) κατά την διάρκεια του παιχνιδιού.

Άλλοι πάλι δημιουργοί παιχνιδιών σταματούν την αποκλειστική ανάπτυξη παιχνιδιών σε προσωπικό υπολογιστή χάριν άλλων πλατφορμών όπως το Xbox360 και το Playstation3. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο κατασκευαστής τους Crysis που αναφέρει ότι επειδή το παιχνίδι πλήγηκε σημαντικά από την πειρατεία (για κάθε 1 παιχνίδι που αγοράζεται νόμιμα, 20 παιχνίδια διακινούνται πειρατικά!) στο μέλλον θα κυκλοφορεί τα παιχνίδια του και στις άλλες πλατφόρμες. Αυτό είναι αρνητικό για τον προσωπικό υπολογιστή γιατί το παιχνίδι πλέον θα προσαρμόζεται στις δυνατότητες των Xbox360 και Playstation3, που είναι κατώτερες ενός υψηλών προδιαγραφών προσωπικού υπολογιστή.

Καμιά πρόφαση δεν δικαιολογεί την πειρατεία. Αν το παιχνίδι είναι πολύ ακριβό, τότε ο χρήστης μπορεί να μη το αγοράσει, να περιμένει να πέσει η τιμή του ή να το αγοράσει  μέσω Internet από το εξωτερικό. Η δικαιολογία ότι ο χρήστης δεν θα αγόραζε το παιχνίδι έτσι και αλλιώς δυστυχώς δεν στέκει. Από την στιγμή που ο χρήστης είναι συνδεδεμένος με μια αστείρευτη πηγή παράνομου λογισμικού, και έχει τα δάχτυλα στο βάζο με το μέλι, ποιος θα τον αποτρέψει από το να «κατεβάσει» τα πάντα ακόμα και παιχνίδια που ίσως αγόραζε; Η πνευματική ιδιοκτησία υπάρχει και πρέπει να είναι σεβαστή. Οι πειρατές-Ρομπέν των δασών που σπάνε τα παιχνίδια για χάρη του φτωχού παίκτη δεν κάνουν χάρη σε κανέναν.

Οι μεγάλες παραγωγές των πολλών εκατομμυρίων δολαρίων (Halo3, Gears of War, Grand Theft Auto IV, Crysis) δεν θα είναι εφικτές αν η επένδυση της εκδοτικής εταιρείας κινδυνεύει από την πειρατεία. Μικρότεροι, ανεξάρτητοι, δημιουργοί δεν θα μπορούν να επιβιώσουν αν το παιχνίδι τους δεν τους αποφέρει κέρδος λόγω της πειρατείας. Ο έλεγχος των εταιριών και τα μέτρα για την αποφυγή της παράνομης αντιγραφής θα γίνουν αυστηρότερα προς ενόχληση μόνο του απλού χρήστη.

Η πειρατεία αλλάζει την βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών όπως την ξέρουμε και πρέπει να αναρωτηθούμε, αυτοί που απολαμβάνουμε τα βιντεοπαιχνίδια τουλάχιστον, αν θέλουμε να συμβεί αυτό.


29 Responses to “Εσείς τι δικαιολογία έχετε;”


  1. 1 Eric Draven
    Αυγούστου 25, 2008 στο 9:00 πμ

    Σίγουρα είναι κλεψιά να πέρνεις πειρατικά, αλλά και οι διανομείς που χρεώνουν ένα παιχνίδι (που τα περισσότερα δεν το αξίζουν) 70 κ 80 ευρώ δεν είναι και απτην μεριά τους κλέφτες?

  2. 2 thinkinggamer
    Αυγούστου 25, 2008 στο 9:08 πμ

    Με αυτή την λογική θα έπρεπε να μπαίνω στο supermarket και να κλέβω όποιο προιον μου φαινόταν ακριβό γιατί η εταιρία που το διαθέτει με κλεβει και αυτή. Έτσι όμως δυστυχώς θα φτάσουμε σε αναρχία και κατάρρευση της κοινωνίας όπως την ξέρουμε.

    Δεν είναι λύση αυτή. Αν κάτι σου φαίνεται ακριβό απλά δεν το αγοράζεις. Αν το έκαναν όλοι αυτό θα δινόταν ένα πολύ δυνατό μάθημα στην εταιρία που το παράγει/διανέμει το προιον.

    Αλλιως αγόρασε το από το εξωτερικό ή περίμενε να πέσει η τιμή. Συμφωνω ότι 70 ευρώ είναι πολλά για ένα παιχνίδι. Εγώ δεν αγοράζω ποτέ παιχνίδια απο Ελλάδα.

  3. Αυγούστου 25, 2008 στο 9:19 πμ

    «Δεν είναι λύση αυτή. Αν κάτι σου φαίνεται ακριβό απλά δεν το αγοράζεις. Αν το έκαναν όλοι αυτό θα δινόταν ένα πολύ δυνατό μάθημα στην εταιρία που το παράγει/διανέμει το προιον.»

    Μα αυτο κανουν οι πειρατες. Δεν αγοραζουν. Δεν ειδα να βαζει κανενας μυαλο.

    Παιδια οι τυποι ακομα κερδιζουν. Στην Αμερικη δε εχουν τοση πειρατια και εχουν εσοδα, τους υπολοιπους μας θελουν για να ανεβαινουν τα στατς τους.

    Αν πηγαινες στο σουπερμαρκετ παντως και το ψωμι εκανε 35.99Ε θα τσαντιζοσουν σιγουρα.

    Εγω συνηθως παιζω αντιγραμμενα παιχνιδια αν και παιζω σπανια. Οταν ενα παιχνιδι μου αρεσει παρα πολυ και ειναι σε λογικη τιμη το αγοραζω. Τρανο παραδειγμα το Warcraft III. Οπως και θα παρω και το Diablo III.

  4. 4 thinkinggamer
    Αυγούστου 25, 2008 στο 9:32 πμ

    Αν σου φαίνεται ακριβό δεν το αγοράζεις είπα, όχι να το κλέψεις!

    Στη Αμερική έχουν πειρατεία και εκεί, είναι παγκόσμιο φαινόμενο. Απλά επειδή εκεί είναι η κονσόλα πιο διαδεδομένη από το PC ίσως να μην είναι τόσο χάλια τα πράγματα όσο στην Ευρώπη και στην Ασία. Και πάλι στοιχεία απο το 2004 λένε ότι είχανε ζημιά 3 δις δολαρια (χωρίς να ληφθεί υπόψιν κατέβασμα από Internet)!

    Σίγουρα θα τσαντιστείς και εσύ στο μέλλον όταν απαιτεί μηνιαία συνδρομή για να παίξεις κάθε παιχνίδι ή όταν θα πρέπει να πληρώσεις μισό ευρώ για να αγοράσεις λίγη ζωή. Και αν εσύ είσαι γνωστής και θα μπορείς να το βρεις σπασμένο το παιχνίδι και πάλι, το ευρύ κοινό (που χρειάζεται για να συνεχίσει να είναι βιώσιμη η βιομηχανία και οι μεγάλες παραγωγές εφικτές) δεν θα μπορεί και θα σταματήσει να παίζει παιχνίδια.

  5. Αυγούστου 25, 2008 στο 10:51 πμ

    Μία λύση για όσους ναι μεν θέλουν να παίξουν αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να πληρώσουν €40 και €50 για ένα παιχνίδι (και προφανώς δε θέλουν να καταφύγουν στη λύση της πειρατείας) είναι να κάνουν υπομονή. Σε πολλές περιπτώσεις (ειδικά αν κάποιος κατοικεί στο εξωτερικό) οι τιμές των παιχνιδιών μετά το πρώτο 6μηνο ή χρόνο κυκλοφορίας τους κάνουν «βουτιά» ενώ σε πολλά ελληνικά καταστήματα μπορεί κανείς να βρει «διαμάντια» σε τιμές ευκαιρίας.

    Η δικαιολογία «είναι πολύ ακριβά» όσον αφορά την αγορά πειρατικών παιχνιδιών είναι το λιγότερο βλακώδης. Κι εγώ θέλω να πάρω μια Bentley αλλά για δες πράγματα, είναι ακριβή η άτιμη! Τι θα πρέπει να κάνω; Να την κλέψω (γιατί στην ουσία περί κλοπής πρόκειται); Τα πάντα είναι θέμα παιδείας. Αν βρισκόταν κάποιος να πει στα πιτσιρίκια ότι «ξέρεις κάτι, αυτό είναι κακό, τζιζ», τότε κι αυτά μεγαλώνοντας θα αντιλαμβάνονταν ότι δεν πρέπει να ενισχύουν την πειρατεία και το φαινόμενο σιγά-σιγά θα έσβηνε. Αλλά ποιος θα το κάνει αυτό; Ο γονέας; Εκείνος απλά βλέπει ότι ο κανακάρης του μπορεί να πάρει το ίδιο παιχνίδι με €40 και €3…

  6. Αυγούστου 25, 2008 στο 11:28 πμ

    file sharing ftw φίλε μου… κάτω τα copyrights!🙂
    δεν παίζω παιχνίδια αλλά δεν θα σπαταλήσω 80eur για 2 μέρες gaming αφού σε τόσες θα το έχω τερματίσει (δεν παίζω, έπαιζα games)😛

  7. Αυγούστου 25, 2008 στο 3:15 μμ

    «Με αυτή την λογική θα έπρεπε να μπαίνω στο supermarket και να κλέβω όποιο προιον μου φαινόταν ακριβό γιατί η εταιρία που το διαθέτει με κλεβει και αυτή. Έτσι όμως δυστυχώς θα φτάσουμε σε αναρχία και κατάρρευση της κοινωνίας όπως την ξέρουμε.»

    Το δυστυχώς γιατί; Είναι η υπάρχουσα οργάνωση της κοινωνίας καλή; Για πόσους συνειδητά και για πόσους ασύνειδα;

    Δε θεωρώ το gaming είδος πρώτης ανάγκης, αν και καταλαβαίνω ότι απο εκεί βγάζεις τα προς το -ευ- ζειν. Ωστόσο πρέπει κάποτε να περάσουμε σε μια διαφορετική κοινωνικη οργάνωση για να είναι το ζειν προσιτό σε όλους.

    Και, ναι, οι εταιρίες εκμεταλλεύονται και τους εργαζομένους τους και τους καταναλωτές τους. Τον δικό σου κόπο ως προγραμματιστή τον διαθέτουν στην αγορά πολλές φορές ακριβότερα απ’ ότι σε πληρώνουν.

  8. Αυγούστου 27, 2008 στο 5:48 μμ

    Να σας πω κι εγώ μια ιστορία,
    πριν πολλά χρόνια είδα να κυκλοφορεί το ps1. Η αρχική του τιμή ήταν απλησίαστη αλλά μετά από λίγο καιρό είχε πέσει στις 50 (ή 30?)χιλιάδες δραχμούλες. Σχετικά προσιτή τιμή για το έτος 1997. Αφού αποφάσισα να το αγοράσω κοίταξα και τις τιμές των παιχνιδιών και έμεινα άφωνος: το καθένα στοίχιζε σχεδόν τα μισά(18 χιλιάδες το FF7) απ’ όσο κόστιζε η κονσόλα! Τι λέτε ρε κλεφτόπουλα λέω που θα δίνω ένα κάρο λεφτά για κάθε παιχνίδι, άκυρο λοιπόν το Playstation. Έλα όμως που μαθαίνω ότι μπορείς να το σπάσεις και να παίζεις αντιγραμμένα παιχνίδια με μικρό αντίτιμο. Έτσι με συμφέρει να το αγοράσω. Και το αγόρασα, και έπαιζα αποκλειστικά αντιγραμμένα, αγόρασα και κάρτα μνήμης sony, και χειριστήριο, και μερικά πολύ φτηνά γνήσια παιχνίδια, και μπήκα στο τριπάκι και άρχισα να παίζω και στον υπολογιστή παιχνίδια, σχεδόν όλα πειρατικά, και λίγα φτηνά γνήσια, και επειδή είχα μπει στην πρίζα αγόρασα και χειριστήριο για pc, και καινούργια κάρτα γραφικών για να παίζω τα παιχνίδια, και μετά από έναν χρόνο αναγκάστηκα να αλλάξω όλο το pc γιατί δεν έτρεχαν τα παιχνίδια, και πήρα κι άλλη κάρτα γραφικών γιατί η παλιά δεν είχε directx9, και αγόρασα και το playstation2 γιατί το ps1 είχε παλιώσει και δεν έβγαζαν γι’ αυτό παιχνίδια, και πήρα κι άλλη κάρτα μνήμης, κι άλλα χειριστήρια, και το τσιπάρισα κι αυτό (150 ευρώ το αγόρασα και έδωσα άλλα τόσα(!) για τσιπάρισμα), και έπαιζα αντιγραμμένα, και βγήκε το Gran Turismo το οποίο ήταν σε DVD-9 και δεν μπορούσαν στην αρχή να το αντιγράψουν και το πήρα γνήσιο γιατί δεν μπορούσα να περιμένω, και πήρα και μερικά φτηνά γνήσια παιχνίδια, αλλά εν τω μεταξύ η τεχνολογία είχε προχωρήσει και η κάρτα μου δεν υποστήριζε το directx11 που απαιτούσαν τα σύγχρονα παιχνίδια ούτε ο επεξεργαστής άντεχε τις απαιτήσεις τους και έπρεπε να αλλάξω πάλι όλο το pc για να μπορώ να παίζω καινούργια παιχνίδια, και έπρεπε να κάνω και λογαριασμό στο Lineage γιατί τα MMORPG είναι το μέλλον του gaming, αλλά έπρεπε να αλλάξω και την σύνδεσή μου στο internet (την οποία έτσι κι αλλιώς χρειαζόμουν γιατί έπρεπε να κατεβάζω patch για ΟΛΑ τα παιχνίδια) για να μπορώ να παίζω τα online παιχνίδια, αλλά την ίδια περίοδο κυκλοφόρησε το PS3 το οποίο είναι πολύ ακριβό γι’ αυτό και εγώ θα πάρω το nintendo WII το οποίο είναι φθηνότερο, 250 ευρώ, και πιο πρωτοποριακό σε θέματα χειρισμού και παιχνίδια αλλά φοβάμαι να το τσιπάρω γιατί μπορεί να κλειδώσει λένε στα forum, το λεγόμενο bricked, οπότε θα περιμένω λίγο να ξεκαθαρίσει η κατάσταση να τελειοποιηθούν τα modchip και να πέσουν οι τιμές για να μπορέσω να το αγοράσω και να το τσιπάρω και να μην χρειάζεται να πληρώνω 80 ευρώ για κάθε παιχνίδι, αν και για το Zelda θα τα πλήρωνα ευχαρίστως γιατί ξέρω ότι πραγματικά τα αξίζει.

    Ηθικόν δίδαγμα: η πειρατεία βοήθησε την βιομηχανία να εξαπλωθεί σε ευρύτερο κοινό. Αν δεν υπήρχαν τα πειρατικά η αγορά του gaming δεν θα ήταν η μηχανή χρημάτων που είναι σήμερα. Αν δεν υπήρχαν τα πειρατικά εγώ και εκατοντάδες χιλιάδες σαν εμένα δεν θα είχαμε ασχοληθεί ΠΟΤΕ με τα παιχνίδια. Δεν θα είχαμε αγοράσει κονσόλες ούτε περιφερειακά, ούτε θα αναβαθμίζαμε τους υπολογιστές μας σαν τρελοί. Θα παίζαμε tetris και πασιέντζα στα Παραθύρια του κυρ-Βασίλη, ή ακόμα καλύτερα θα παίζαμε στη γειτονιά μας κυνηγητό(και θα προσπαθούσαμε να πιάσουμε κάνα βυζάκι στη ζούλα), κλεφτοπόλεμο άντε και κανένα subbuteo! Και όταν μεγαλώναμε δεν θα τρέχαμε σε internet καφέ για warcraft να μας χρεώνουν με το κλικ, θα πηγαίναμε σε καφέ(χωρίς internet) να καμακωνόμαστε με τα πιπίνια και δεν θα περιμέναμε να φτάσουμε τον sorcerer στο level 37 μπας και συγκινηθεί καμιά γκόμενα 2000 χιλιόμετρα μακριά και μας στείλει PM.

    Υ.Γ. Ποιος άνθρωπος πιστεύει ότι οι εταιρείες που μπόρεσαν και δημιούργησαν το PS3 και το XBOX δεν μπορούν να κατασκευάσουν παιχνίδια που δεν αντιγράφονται; Είναι δύσκολο λέτε; Ωραία, πόσα αντιγραμμένα παιχνίδια έχετε για το Gameboy (το γνήσιο);

  9. 9 thinkinggamer
    Αυγούστου 28, 2008 στο 5:37 πμ

    Ισχύει ότι η πειρατεία βοήθησε εν μέρει να εξαπλωθούν οι κονσόλες σε ένα ευρύτερο κοινό (όπως και ότι βοηθά στις πωλήσεις των προσωπικών υπολογιστών και συνδέσεων του Ιντερνετ). Όμως αυτό ήταν σε μια άλλη εποχή, που το κοινό των παιχνιδιών ήταν μικρότερο, και τα αντιγραμμένα παιχνίδια διακινούνταν από χέρι σε χέρι. Τώρα πλέον είναι θέμα ενός κλικ να κατεβάσει οποιοσδήποτε, οποιοδήποτε παιχνίδι από το Ιντερνετ. Αν το κάνουν όλοι αυτό, πιστεύετε ότι μπορεί να επιβιώσει η βιομηχανία; Με τί πόρους; Τα λεφτά οι εταιρίες τα βγάζουν από τα παιχνίδια και όχι από τις κονσόλες που τις πουλάνε με χάσιμο.

    Επιπλέον, τα λεφτά που ξοδεύετε για να αγοράσετε τα περιφερειακά και τις μνήμες και τις κάρτες και τους δίσκους για να παίξετε τα πειρατικά παιχνίδια φτάνουν στις τσέπες των εταιριών που τα φτιάχνουν και όχι πάντα σε αυτούς που φτιάχνουν τα παιχνίδια. Σε αυτούς όμως στηρίζεται η βιομηχανία και όχι στο DirectX της Microsoft ούτε στην κάρτα γραφικών της NVidia. Το περιεχόμενο είναι που μετράει και όχι το μέσο.

    Κοιτάξτε την Κορέα σαν ένα πιθανό αποτέλεσμα της αχαλίνωτης πειρατίας. Χωρίς μαγαζία που πουλούν παιχνίδια, και με κυρίαρχο μοντέλο το συνδρομητικό των MMORPGs. Είναι πολύ πιθανό να πληρώνουμε μηνιαίο λογαριασμό για να παίζουμε τα παιχνίδια στο μέλλον, όπως πληρώνουμε ΔΕΗ και ΟΤΕ.

  10. Αυγούστου 28, 2008 στο 1:58 μμ

    Είναι καθαρά θέμα marketing, χάνεις κάπου για να κερδίσεις αλλού. και δεν είναι πλέον τόσο εύκολο να παίξεις πειρατικά παιχνίδια, προϋποθέτει ότι έχεις εμπειρία: να τσιπάρεις την κονσόλα, να αγοράσεις τα πειρατικά, αν είναι σε pc να τα patchάρεις σωστά, να ρισκάρεις να κολλήσεις ιούς ή να σου ρημάξει το σύστημα, αν θες να τα κατεβάσεις μόνος πρέπει να ξέρεις από που και πως, πως να τα γράψεις κ.τ.λ. Όλα αυτά μπορεί να φαίνονται συνηθισμένα σε έναν έμπειρο gamer αλλά δεν είναι καθόλου εύκολα για τον αρχάριο.
    Τέλος, όσον αφορά τις εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών, έχουν τεράστια οφέλη από τους κατασκευαστές hardware αφού τους τα χώνουν για να δημιουργούν τα παιχνίδια έτσι ώστε να απαιτούν ολοένα και πιο εξελιγμένο hardware. Είναι απαράδεκτο η καλύτερη κάρτα γραφικών σήμερα, να μην μπορεί να τρέξει έστω αξιοπρεπώς τα παιχνίδια της επόμενης χρονιάς. Κατάφεραν οι προγραμματιστές να φτάσουν την κάρτα στα όρια της απόδοσής της μέσα σε ένα χρόνο; Οι επιδόσεις δεν είναι μόνο θέμα hardware, είναι πάνω απ’ όλα θέμα σωστού κώδικα, αν ήθελαν οι προγραμματιστές θα μπορούσαν κάνουν τα σημερινά παιχνίδια να παίζουν άνετα σε κάρτες γραφικών 5ετίας. Αν δεν το πιστεύετε δείτε ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε την πρώτη χρονιά που βγήκε το ps και άλλο ένα που βγήκε μετά από 4 χρόνια (για το ίδιο μηχάνημα) για να καταλάβετε τι διαφορά κάνει ο αποδοτικός προγραμματισμός στα παιχνίδια. Αυτή η στρατηγική βέβαια δεν συμφέρει ούτε τις εταιρείες hardware ούτε τις εταιρείες παιχνιδιών. Τις πρώτες γιατί αν η κάρτες γραφικών είναι αποδοτικές για μια 5ετία αυτό σημαίνει ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν σε τεράστιο βαθμό, τις δεύτερες γιατί πρέπει να επενδύσουν σε περισσότερες ανθρωποώρες και πιο εξειδικευμένο προσωπικό που να μπορέσει να δημιουργήσει κώδικα τόσο αποδοτικό ο οποίος θα εκμεταλλεύεται και το τελευταία σταγόνα ενέργειας του hardware πριν περάσει στην επόμενη γενιά.
    Οπότε είναι λογικό να συμπεραίνει κανείς ότι οι εταιρείες τα έχουν βρει μεταξύ τους και μας τα παίρνουν με πλάγιο τρόπο. Η πειρατεία υπάρχει από την εποχή που παίζαμε indiana jones και Larry σε δισκέτες, παρόλα αυτά η βιομηχανία του gaming είναι από τις λίγες που κάθε χρόνο παρουσιάζουν αύξηση εσόδων. http://seekingalpha.com/article/89124-the-video-game-industry-an-18-billion-entertainment-juggernaut

  11. Αυγούστου 29, 2008 στο 5:47 πμ

    Φίλε tassadar, ίσως να μην είναι εύκολο για την γενιά των 30αρηδων και 40αρηδων, που έχουν χάσει το τρένο της πληροφορικής, να βρουν και να κατεβάσουν σπασμένα παιχνίδια, αλλά οι νεότερες γενιές, που μεγαλώνουν με το Ιντερνετ σαν κάτι δεδομένο, μπορούν και θα μπορούν πανεύκολα.

    Όσο για το θέμα του game development σε PC, σου μιλάω με εκ των έσω εμπειρία, δεν είναι ακριβώς έτσι. Οι μεγάλες εταιρίες καρτών γραφικών NVidia και AMD (ΑTI) βγάζουν κάθε λίγο καινούργιες κάρτες με ολοένα μεγαλύτερες δυνατότητες ώστε προφανώς να συνεχίσουν να πουλάνε. Ίσως να ισχύει αυτό που λες εν μέρει ότι «πείθουν» τις εταιρίες κατασκευής παιχνιδιών (η καλύτερα τις εκδοτικές εταιρίες) να υποστηρίξουν αυτές τις κάρτες. Βέβαια και οι εκδοτικές εταιρίες το θέλουν αυτό γιατί ένα παιχνίδι με καλύτερα γραφικά πουλάει περισσότερο (ακόμα είμαστε σε αυτό το στάδιο). Για το θέμα του αποδοτικού προγραμματισμού όμως σε PC αυτό που λες δεν ισχύει. Στην αγορά υπάρχουν ταυτόχρονα Core, Core Duo, Core 2 Duo, Quad Core, ΑΜD επεξεργαστές με 1,2,4,16 GB RAM, με DDR, DDR2, DDR3 μνήμες, με διαφορετικές ταχύτητες memory bus, με κάποια από τις άπειρες GeForce και ΑΜD κάρτες γραφικών που κυκλοφορούν. Πώς να γράψεις ένα αποδοτικό πρόγραμμα (και παιχνίδι) που να τρέχει καλά σε τόσους πολλούς συνδυασμούς; Απλά δεν γίνεται και γιαυτό οι εταιρίες στοχεύουν σε ένα μέτριων προς καλών δυνατοτήτων μηχάνημα και σίγουρα όπως λες υποστηρίζουν τις καλύτερες κάρτες γραφικών για λόγους marketing.

    Μια κονσόλα έχει τον ίδιο επεξεργαστή, μνήμη και κάρτα γραφικών για όλη την διάρκεια της ζωής της, οπότε δίνει την ευκαιρία στους προγραμματιστές για αποδοτικό προγραμματισμό.

    Τέλος η βιομηχανία παιχνιδιών έχει αύξηση εσόδων όπως αναφέρεις λόγω των πωλήσεων σε κονσόλες και ΜΜΟRPGs κυρίως και όχι σε παιχνίδια σε PC και επειδή αργά αλλά σταδιακά διευρύνεται το αγοραστικό κοινό των παιχνιδιών.

    Αλλά ακόμα και έτσι να μην ήταν δεν είναι δικαιολογία υπέρ της πειρατείας ότι η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών έχει κέρδη, οπότε ας την καταληστέψουμε!

  12. Αυγούστου 29, 2008 στο 6:33 πμ

    Για το GameBoy και τα αντιγραμμένα παιχνίδια θα διαφωνήσω. Κατ’ αρχήν σκέψου για τι εποχές μιλάμε: 80-90’s. Ποιες κονσόλες υπήρχαν τότε; NES; SNES; Master System; Mega Drive; Για πόσες από αυτές υπήρχαν αντιγραμμένα παιχνίδια;

    Ένας από τους λόγους που το GameCube κατά γενική ομολογία απέτυχε ήταν το ιδιόμορφο format των δίσκων του που δε μπορούσαν να αντιγραφούν -κι έτσι οι κάτοχοι της κονσόλας δε μπορούσαν να προμηθευτούν κόπιες. Αν θες πάντως, δες τι γίνεται με το «σύγχρονο» GameBoy, το DS. Μια χαρά εύκολο είναι να βρεις και να αποκτήσεις αντιγραμμένα παιχνίδια, εύκολα και γρήγορα μάλιστα χωρίς να έχεις ανάγκη τον «πειρατή».

  13. Αυγούστου 29, 2008 στο 3:18 μμ

    Κοιτάξετε, προσωπικά πιστεύω ότι μια βιομηχανία που παρουσιάζει σταθερά αύξηση εσόδων είναι υγιής. Τα υπόλοιπα είναι στάχτη στα μάτια. Αν δουλεύει μην το φτιάχνεις, έτσι λένε! Μπορεί οι θεωρητικές απώλειες κερδών να είναι τεράστιες, ακόμα πιο τεράστια όμως είναι τα κέρδη. Δεν έχουμε να κάνουμε με ερασιτέχνες, όταν η Sony λανσάριζε το ps με κύριο χαρακτηριστικό τη δυνατότητα να το τσιπάρεις ήξερε πολύ καλά τι έκανε και ακριβώς επειδή πέτυχε εφάρμοσε την ίδια τακτική και στο ps2. Αν οι εταιρείες παιχνιδιών δεν είχαν οφέλη θα έφτιαχναν παιχνίδια για κονσόλες που δεν μπορούν να αντιγραφούν τα παιχνίδια τους. Γιατί δεν το κάνουν; γιατί οι κονσόλες αυτές δεν κάνουν πωλήσεις. Οπότε, προκειμένου να φτιάξουν ένα παιχνίδι για το gamecube το οποίο θα πουλήσει 100 κομμάτια και κανένα πειρατικό, προτιμούν να φτιάξουν ένα για το ps2 που θα πουλήσει 1000 κομμάτια και 3000 πειρατικά. Το ίδιο και οι εταιρείες hardware, γιατί να κάνουν τις κονσόλες τους απαραβίαστες; Δίνοντας την δυνατότητα να παίζουν πειρατικά αυξάνουν το target group, δεν περιορίζονται στα πλουσιόπαιδα που δεν έχουν πρόβλημα να σκάσουν 80 ευρώ για ένα παιχνίδι αλλά και σ’ αυτούς που δούλεψαν τα Χριστούγεννα και μάζεψαν δραχμή δραχμή τα 150 ευρώ για ένα ps2 αλλά δεν έχουν να αγοράσουν γνήσια παιχνίδια. Αν δεν μπορούσαν να παίξουν πειρατικά δεν θα το αγόραζαν ΠΟΤΕ το ps2 και τότε όλοι θα βγαίναν χαμένοι.
    Δεν τίθεται ερώτημα δικαίου ή αδίκου, τα πράγματα είναι πολύ πιο απλά: ή αγοράζω την κονσόλα και παίζω τα παιχνίδια τσάμπα, ή δεν θα την αγοράσω καθόλου. Μαντέψτε τι συμφέρει την βιομηχανία.
    Υ.Γ. Και μην μου πείτε ότι βγαίνει κερδισμένο μόνο το hardware, οι κατασκευαστές ξέρουν πολύ καλά ότι οι εταιρείες παραγωγής παιχνιδιών είναι αναπόσπαστο κομμάτι του μηχανισμού, οπότε είναι λογικό να τις στηρίζουν με μερίδιο στα κέρδη.

  14. Αυγούστου 31, 2008 στο 2:54 μμ

    Δυστυχώς, εν τέλει, η πειρατεία είναι ιδεολογία και στάση ζωής, θα μπορούσαμε να μιλάμε εβδομάδες για αυτή, ο καθένας με τα επιχειρήματα του. Εγώ προσωπικά, σαν δημιουργό videogames και σαν άτομο που τα διδάσκει, θεωρώ ότι η πειρατεία έχει αρνητικές επιπτώσεις στην βιομηχανία. Εσύ ως καταναλωτής προφανώς κοιτάς το άμεσο συμφέρον σου το οποίο είναι φυσικά να παίζεις τα παιχνίδια δωρεάν.

    Δεν διαφωνώ ότι συνολικά η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών παρουσιάζει οικονομική ανάπτυξη. Όμως είτε μας αρέσει είτε όχι η πειρατεία έχει επιπτώσεις στην μορφή της βιομηχανίας. Για να επιβιώσει η βιομηχανία χρειάζεται κέρδη. Και σε κανέναν δεν αρέσει να χάνει λεφτά, έστω και αν συνολικά η επιχείρηση είναι επικερδής. Δεν φτάνει οι εταιρίες να πουλάνε μόνο κονσόλες, από εκεί δεν βγάζουν χρήματα (εκτός ίσως από την Nintendo). Οπότε για να συνεχίσει να είναι επικερδής η βιομηχανία θα επιχειρήσει να κλείσει πληγές από τις οποίες αιμορραγεί έσοδα. Αν αυτή η πληγή είναι η πειρατεία σε PC, τότε θα σταματήσει τις αποκλειστικότητες σε PC. Έχει αρχίσει να συμβαίνει ήδη αυτό. Αυτό είναι κακό για τους χρήστες των PC, γιατί όλα τα παιχνίδια θα είναι μεταφορές από κονσόλες. Θα αλλάξει τα οικονομικά της μοντέλα. Θα χρησιμοποιήσει συνδρομές, μικροπληρωμές, διαφημίσεις στα παιχνίδια. Θα χρησιμοποιήσει ανόητα DRM συστήματα και κλειδώματα που μόνο τον απλό, νόμιμο, χρήστη μπορούν να εμποδίσουν από το να απολαύσει το παιχνίδι που πλήρωσε. Εν ολίγης, οι πειρατεία των (σχετικά) λίγων, χαλάει το παιχνίδι για τους περισσότερους παίκτες.

    Και ας μην βλέπουμε συνωμοσίες παντού: αν το παιχνίδι μιας εταιρίας αντιγραφεί μέχρι θανάτου και η εταιρία δεν έχει κέρδη, τότε η εταιρία θα κλείσει (ιδίως αν είναι μικρή). Δεν θα έρθει η IBM, Altec, Quest, Dell και κάθε κατασκευαστής PC και θα της πει «δεν πειράζει πάρε μερίδιο από τα κέρδη που βγάλαμε επειδή ο πειρατής-χρήστης έπαιζε το παιχνίδι σου στο PC μας». Η βιομηχανία είναι σκληρή και πολύ ανταγωνιστική και τέτοιες χάρες και συμφωνίες (γενικώς) δεν γίνονται.

  15. 16 tkas
    Σεπτεμβρίου 15, 2008 στο 2:31 μμ

    Υποθηκαν αρκετα στα comments σχετικα με το θεμα. Απο την ΅ηθικιστικη΅λογικη περι μη καλης κοινωνιας, λογικες περασμενων δεκαετιων περι εξαπλωσης μεσω πειρατιας και αρκετα αλλα. Το γεγονος ειναι ενα. Η πειρατια ειναι κλοπη. Τωρα αν ζουμε σε εναν αγγελικο κοσμο, αν ο καπιταλισμος πρεπει να πεθανει και διαφορα τετοια ειναι αλλο θεμα. Ως gamer τα τελευταια 20 χρονια ολα μου τα παιχνιδια τοσο σε PC οσο και σε PS2 ειναι αυθεντικα. Οπως δεν κλεβω τα ρουχα μου, το φαί μου και οτι αλλο εχω το ιδιο ισχυει και για τη διασκεδαση μου. Και κατι αλλο. Το να κλεβεις τον κοπο ανθρωπων που ξενυχτισαν και δουλεψαν σκληρα δε νομιζω πως τιμαει κανεναν μας. Ποσοι απο σας που υποστηριζετε την πειρατια θα δουλεβατε τσαμπα? Οσο για τον χρηστη Unseen θα τον πληροφορησω πως υπαρχει και το internet οπου τα καινουργια παιχνιδια κανουν 55-60 ευρω και τα παλιοτερα πεφτουν στα 20…

  16. Οκτωβρίου 5, 2008 στο 6:06 μμ

    file mou sugnomi που θα στο πω αλλα εισαι μεγαλο κοροιδο!!! χρησιμοποιω λινουξ, παιζω πειρατικα παιχνιδια μεσω wine, στα παλια μουθ τα παπουτσια οι ιοι γιατι δνε με επηρρεαζουν εχω psp kai ds τα παντα πειρατικα!!!
    μακαρι να καταρρευσει η βιομηχανια μακαρι να πεσει η micorsoft μακαρι να καταστραφουν οι πολυεθνικες των ταινιων και των τραγουδιων…
    εγω μια χαρα θα μαι και με open source παιχνιδια, linux , και diy ταινιες και τραγουδια!!
    λεφτα μονο σε ανεξαρτητες μικρες εταιρειες με φιλοτιμο. και φυσικα ολοι ψειριστε οτι μπορειτε απο supermarket!!
    οσους για αυτους που δεν μπορουν να φανταστουν τους εαυτους τους εξω απ τους ρυθμους της καταναλωτικης κουλτουρας (αναβαθμιση υπολογιστη επειδή ενα καθίκι αποφάσισε οτι το καινουργιο του λειτουργικό γιανα παιζει τραγουδια θα πρέπει νακαταναλωνει 2gb μνημη, 80 επειδή ενα παιχνίδι έχει ένα σηματάκι που λεει hd (emulation forever!), 20 ευρώ το cd γιατί «αυτή είναι η συνεργασία της χρονιάς», τι να πω κουράγιο…
    παω τωρα να διασκεδάσω σε βάρος μιας ακόμα καημένης πολυεθνικής….

  17. Οκτωβρίου 6, 2008 στο 8:23 πμ

    Γενικά αποφεύγω την εμπλοκή σε μακροσκελείς συζητήσεις για το αν είναι καλή η πειρατεία ή όχι γιατί όπως έχω αναφέρει η πειρατεία είναι τρόπος και στάση ζωής και δύσκολα μπορείς να τον αλλάξεις σε ένα άτομο.

    Θέλω όμως να αναφέρω ότι η κατάσταση δεν είναι τόσο απλοϊκή όσο την παρουσιάζει ο φίλος anarkotekk. Δηλαδή με Linux, open source και τα πάντα πειρατικά δεν μπορεί να διατηρηθεί βιομηχανία λογισμικού. Πως νομίζετε ότι ζουν αυτοί που αναπτύσσουν τα open source προγράμματα; Με το ψάρεμα, ή με αγροτικές καλλιέργειες; Στην βιομηχανία λογισμικού δουλεύουν και αυτοί και θα φανταζόμουνα όχι σε μικρές εταιρίες που χαροπαλεύουν.

    Επιπλέον, αν όλα είναι πειρατικά, γιατί να κάτσει κάποιος θα φτιάξει ένα παιχνίδι; Για την σωτηρία της ψυχής του; Τόσος κόπος, χρόνος, γνώση και έμπνευση πως θα ανταμειφθούν; Και καλά αν πρόκειται για μια μικρή παραγωγή, γνωρίζετε τι επένδυση και ρίσκο απαιτεί ένα blockbuster παιχνίδι; Πως θα χρηματοδοτηθούν όλα αυτά αν όχι από μεγάλες εταιρίες;

    Δεν είμαι συνήγορος των πολυεθνικών, ούτε τρέφω καμιά ιδιαίτερη αγάπη προς αυτές. Λειτουργούν κατά κανόνα με γνώμονα το κέρδος και το συμφέρον των μετόχων τους. Όμως αναγνωρίζω ότι με τους τρελούς ρυθμούς που αναπτύσσεται η τεχνολογία και το μέγεθος του λογισμικού γενικότερα και των παιχνιδιών ειδικότερα που έχουν ακόμα μεγαλύτερες απαιτήσεις, τα κεφάλαια είναι απαραίτητα, όπως και η απόδοση της επένδυσης για την συνέχιση της ύπαρξης της βιομηχανίας βιντεοπαιχνιδιών.

    Ωραίο και εύκολο να αντιγράφουμε οτιδήποτε, αλλά αν πέσουν οι «τρισκατάρατες» πολυεθνικές και βιομηχανίες, δεν θα έχουμε τι να αντιγράφουμε…

  18. Οκτωβρίου 7, 2008 στο 8:49 πμ

    ρε φιλε γιατι κρινεις εξ ιδιων τα αλλότρια??????
    επειδη εσυ κρινεις τα πάντα με το χρήμα σημαίνει ότι άλλοι δεν έχουν φιλότιμο να κάτσουν να προσφέρουν χωρίς να αμείβονται??? και σε ρωτάω: έχεις ιδέα τι σημαίνει diy???? ψάξτο λίγο ρε παιδί μου
    και μετά τα ξαναλέμε.
    γενικά άμα ανοίξεις λίγο τα ματάκια σου λίγο πιο πολύ ωωωωωππππ!!!! θα αποκαλυφτεί ένας κρυμμένος απ τα φώτα των μμε μαγικός κόσμος όπου ζούνε κάτι ανθρωπάκια που οι λέξεις πνευματικά δικαιώματα είναι άγνωστες γι αυτά!!
    και όσον αφορά το ΜΟΝΟ επιχείρημα κατά της πειρατείας που ΦΑΙΝΕΤΑΙ να ΣΤΕΚΕΙ ότι δηλαδή χωρίς χρήμα δεν υπάρχουν blockbuster (sic) παραγωγές αυτό δυστυχώς ισχύει ακόμα ΜΟΝΟ στον τομέα των παιχνιδιών και των ταινιών. και η αιτία για αυτό είναι η μη πρόσβαση από μέρους μας στα ανώτερα τεχνολογικά μέσα που έχουν οι εταιρείες. αντίθετα όσον αφορά τη μουσική και το software δεν βλέπω τι έχει να ζηλέψει το ubuntu
    απ το vista (το αντίθετο μάλιστα, χεχε ) και diy παραγωγές από …είπαμε μην τα ξαναλέμε ).
    βέβαια και αυτό θέμα χρόνου είναι να λυθεί. γιατί και πριν από 20 χρόνια όταν υπήρχε πειρατεία στα cd λέγανε μα θα υπάρξει μουσική χωρίς βιομηχανία??? και τώρα ο καθένας με ένα πρόγραμμα (πειρατικό χεχεχε, αν και σοβαρά τώρα εγώ χρησιμοποιώ open source λύσεις ) μπορεί να ηχογραφήσει αξιοπρεπέστατη μουσική.
    έχοντας λοιπόν υπόψη ότι οι δισκογραφικές τ οχουν πει ήδη το ποίημα, οι κινηματογραφικές παραπαίουν ένα έχω να πω: ΚΟΥΦΑΛΕΣ, είναι μετρημένα τα ψωμιά σας!!!

    υγ. όσο για την ιδανική περίπτωση που θα πέσουν οι βιομηχανίες, θα κυριαρχήσει το χάος, η αναρχία και η σύφιλη (όλα αυτά η πειρατεία??? άμα είναι να αγοράσω και δεύτερη σύνδεση να κατεβάζω πιο πολλά…) και δεν θα χουμε blockbuster (sic) games ε τι να πω ναι όντως τότε θα καταλάβουμε τι λάθη κάναμε σαν ανθρωπότητα και θα γυρίσουμε πίσω στις παλιές καλές μέρες…..:)

  19. 20 tkas
    Οκτωβρίου 15, 2008 στο 10:27 πμ

    @ Anarkotekk
    Καταλαβενω την οργη σου για μια κοινωνια που σιγουρα δεν ειναι αγγελικη. Ειμαι ομως σιγουρος πως μολις ξεπερασεις την εμφυτη οργη της εφηβιας και ηρεμισεις λιγο θα δεις πως τα πραγματα δεν ειναι ασπρα μαυρα. Οπως επισης θα καταλαβεις πως δεν υπαρχουν «οαλιες καλες μερες» αλλα αν μελετησεις ιστορια θα δεις πως ολο και περισσοτεροι μπορουν να απολαμβανουν αγαθα και υπηρεσιες. Οπως ανεφερε και ο thinkingamer το ευρυτερο οικονομικο συστημα ειναι αρκετα πολυπλοκο και interconnected. Οσων αφορα τα κινητρα που αναφερεις, φιλοτιμο ή αμοιβη, αυτο ειναι μερος της φυσης μας και δεν αλλαζει, τουλαχιστον οχι αν δεν κανουμε upgrade στους ιδιους μας τους εαυτους!!!!

  20. Οκτωβρίου 19, 2008 στο 6:59 μμ

    κοιτα να σου πω δεν ξέρω άμα υπονοείς ότι είμαι έφηβος ή ότι έχω εφηβικά κατάλοιπα πάντως έχει μπει για τα καλά στην τρίτη δεκαετία της ζωής μου… τώρα αν ούτε και αυτό σου κάνει εντάξει πάμε γι άλλα…
    έτσι και αλλιώς έχω ορκιστεί στον εαυτό μου ποτέ να μην κάτσω να αντικρούσω επιχειρήματα του τύπου
    τι ξέρεις και συ ή ακόμα είσαι έφηβος κτλ.
    αλλά επειδή στο τέλος πήγες να ψελλίσεις ένα επιχείρημα ότι και καλά τώρα είμαστε καλύτερα από ότι πριν 50 χρόνια δεν θα κάτσω να σου κάνω αναλύσεις μόνο δυο πραματάκια στα γρήγορα:

    1.επειδή και η φιλελεύθερη κυριαρχία το ίδο λέει ότι αντί να χαίρεστε που έχετε τώρα και λαπτοπ και psp ενώ οι γονείς σας και οι παππούδες σας δεν είχανε δεύτερο βρακί να βάλουν θα σου πω ότι για να καταλάβεις την φτώχεια μιας κοινωνικής ομάδας δεν πρέπει να βλέπεις τι έχει αυτή σε σχέση με μια προηγούμενη της αλλά σε σχέση με την ΣΥΓΧΡΟΝΗ ομάδα των αφεντικών. δηλαδή όταν τα αφεντικά μου εδώ αλλάζουν κάθε μήνα τα vaio τους για πλάκα και εγώ έχω μείνει με το acerακι μου για τρία και χρόνια ναι ρε φίλε είμαι αποκάτω. και μη μιλήσω για μετανάστες κτλ.

    2.και τελευταίο γιατί είμαι και οφτόπικ όσο μια μικρή παγκόσμια ελίτ (500 εκατομμύρια εμείς και άλλα 300 οι αμερικάνοι, χοντρά χοντρά ) «προοδεύει» τόσο το σύνολο των υπόλοιπων (6 δις ) βυθίζεται στην αφάνεια… αλλά ξέχασα τώρα θα τους δώσουμε το 100 dollars λαπτοπ και θα τους βγάλουμε απ τη φτώχεια…

  21. 22 tkas
    Οκτωβρίου 20, 2008 στο 10:14 πμ

    Δεν θα ηθελα να εμπλακω σε μια μεγαλη συζητηση φιλε anarkotekk και συγνωμη αν σε προσεβαλα, ηταν αθελα μου. Σχετικα ομως με αυτο που ειπες περι ψελισματος κανεις λαθος. Σαφως και θεωρω πως αναλογικα η κατασταση μας εχει βελτιωθει τραγικα τα τελευτεα χρονια αλλα τελικα ειναι θεμα θεωρησης οπωτε δεν συνεχιζω.
    Σχετικα με τα παιχνιδια ομως πραγματικα θα ηθελα να δω ενα Far Cry 2 και ενα Fallout 3 να ειναι προϊον «φιλοτιμου». Επισης κανεις ενα μικρο λαθος για τα blockbuster παιχνιδια. Τα εργαλεια που χρησιμοποιουν οι εταιρειες δεν ειναι κατι τραγικο. Αν θες υπαρχει το GImp, to Blender για γραφικα και οι γλωσσες προγραματισμου ειναι ελευθερες. Η ΤΕΡΑΣΤΙΑ διαφορα ειναι οι δομες και ο χρνος που απετειτε. Και δυστυχως χωρις ιεραρχια δεν γινετε τιποτα απολυτως. Γιαυτο λοιπον επειδη ειμαι gamer και θελω να παραμεινω ανταμοιβω τους δημιουργους αγοραζωντας οτι μου αρεσει.

  22. Φεβρουαρίου 12, 2009 στο 8:23 μμ

    Το μεγαλύτερο κόστος στην παραγωγή ενός παιχνιδιού δεν είναι ο προγραμματισμός. Είναι τα υπόλοιπα. Γι’ αυτό τα «diy» παιχνίδια έχουν φοβερές μηχανές αλλά χαλια assets.

    Το engine του Far Cry έγινε και μπορεί να βγάλει πολλά παιχνίδια. Αυτά γιατί κοστίζουν χρήματα αν είναι έτοιμος ο βασικός κώδικας;

    Η δημιουργική διαδικασία έχει άλλα κόστη. Η τρέχουσα κατάσταση δεν επιβραβεύει τη δημιουργία αλλά τον εντυπωσιασμό και το αναμάσημα των πετυχημένων συνταγών. Εν ολίγοις, η βιομηχανία παιχνιδιών έχει γίνει Hollywood και αυτή τη μοίρα φοβάμαι ότι θα έχει: υποβάθμιση.

  23. Αυγούστου 17, 2009 στο 12:57 μμ

    Σχετικά με ένα post παραπάνω (για συνομωσίες software/hardware): Θυμάμαι παλιά που γκρινιάζαμε για τις απαιτήσεις σε μια αγαπημένη μου στήλη ενός παλιού γνωστού περιοδικού, και πως εμείς είμαστε retro και θα μείνουμε στον 386 και πως οι εταιρίες επίτηδες βάζουν άδεια for loops στον κώδικα των παιχνιδιών για να τα κάνουν πιο αργά ώστε να αγοράζουμε hardware και άλλα τέτοια φεδρά. Τι εποχές και αυτές! Εγώ είχα πάλι πόρωση με το optimize και φανταζόμουνα σημεία και τέρατα να τρέχουν άψογα σε 386. Ήθελα να ασχοληθώ με τον προγραμματισμό για να το κάνω πραγματικότητα. Τότε είχαμε και σαν παραδείγματα τις κονσόλες με επεξεργαστή αντίστοιχο του 286 που βγάζανε τρελά 2d games. Φυσικά ήταν και τα custom chips στη μέση. Βέβαια άλλο τα PC που εξελίσονται και άλλο ορισμένες κονσόλες που παραμένουν με το ίδιο hardware για χρόνια και οι developers έχουν την δυνατότητα να το φτάσουν στα όρια του πριν αυτό αλλάξει. Φυσικά και πολλές εταιρίες στον PC προσπαθούν να κάνουν το παιχνίδι με τα super duper γραφικά γιατί αυτό πουλάει και αναγκαστικά θα θέλει και καλή κάρτα. Τώρα αν είχαν 3-4 χρόνια developing time θα κάναν και τα άπειρα optimizations για να είναι ακόμα πιο smooth το gameplay με τα ίδια ή καλύτερα visuals αλλά όπως καταλαβαίνεις οι χρόνοι είναι στενοί.

    Τέσπα για να μην τα πολυλογώ, όταν πρωτοδούλεψα σαν προγραμματιστής σε κάποιες εταιρίες κατάλαβα για πρώτη φορά τους λόγους που πολλές φορές το software είναι γεμάτο bugs και επίσης δεν είναι τόσο optimized όσο θα έπρεπε. Άλλο να είσαι χρήστης και να κράζεις π.χ. πως η microsoft έχει άσχετους προγραμματιστές (ενώ δεν ξέρεις καν βασικές αρχές προγραμματισμού :P) και άλλα να μπεις στο χώρο και να γνωρίσεις την πραγματικότητα. Source code που έχει περάσει από 20 χέρια, deadlines, διορθώσεις και αλλαγές που θα έπρεπε να γίνουν αλλά τις αφήνουμε για την ώρα γιατί δεν προλαβαίνουμε τα βασικά, κώδικα που θα ήθελες να κάνεις refactoring αλλά θα χαθεί χρόνος από το βασικό developing. Δεν εμπλέκονται οι προγραμματιστές σε καμιά τρελή συνομωσία και χειροτερεύουν επίτηδες τον κώδικα όπως νομίζαμε. Πρέπει κανείς να δουλέψει σαν προγραμματιστής επαγγελματικά για να δει και την άλλη πλευρά και να ξεφύγει από τη νοοτροπία του user που κράζει το software.


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Αυγούστου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Jul   Σεπτ. »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Αρέσει σε %d bloggers: