15
Jul
12

To indie or not to indie

Διαβάζω συχνά άρθρα στο ιντερνετ τα οποία εκθειάζουν το indie στυλ αναπτυξης βιντεοπαιχνιδιων, καταδικάζοντας τις μεγαλες εταιρείες αναπτυξης, και ενθαρρύνουν ατομα που σκέφτονται να ακολουθήσουν την αναπτυξη βιντεοπαιχνιδιων ως επάγγελμα να ακολουθήσουν αυτο το τροπο αναπτυξης.

Το ισχυρότερο επιχείρημα υπερ του indie τρόπου ανάπτυξης και κατα της εργασιας σε μεγάλες εταιριες ειναι οτι οι μεγαλες εταιριες καταπνίγουν την δημιουργικότητα και δεν αφήνουν χωρο στους δημιουργούς να εκφραστούν και να αναπτύξουν τα παιχνιδια που αυτοι επιθυμούν. Αυτο ειναι σε πολυ μεγάλο βαθμο αλήθεια, καθως οι μεγαλες εταιριες προσπαθουν να μειώσουν το ρίσκο αναπτυξης, ιδιαιτερα σε μεγαλες παραγωγες με μεγάλο κοστος, και συχνα διστάζουν να εξερευνησουν περα απο μερικες πετυχημένες συνταγές. Ομως ειναι η μισή αλήθεια.

Απο το 2003, οπου άρχισα να ασχολουμαι επαγγελματικά με την αναπτυξη βιντεοπαιχνιδιων, μεχρι και σημερα εχω εργαστεί και σε μεγαλες εταιριες του χώρου και σε μικρες ομαδες (και ατομικά) ως indie developer. καθε ρολος ειχε τις ιδιαίτερες του απαιτησεις και έθετε διαφορετικές προκλήσεις. Η αναπτυξη βιντεοπαιχνιδιων ως indie developer ειχε ενδιαφέρον, μεγαλη ποικιλία και προκλήσεις. Γνωρίζεις πολλα ατομα και συνεργάτες και μαθαίνεις να προσαρμόζεσαι και να επεκτείνεις τις γνωσεις σου για να μπορεις να ανταπεξέρχεσαι με επιτυχια στις διαφορετικές ανάγκες καθε project. Απο την αλλη, η ανασφάλεια ειναι μεγαλη και αυτο συμπεριλαμβάνει projects που δεν έρχονται, συνεργάτες που δεν αντεπεξερχονται στις υποχρεώσεις τους, πελάτες που δεν πληρώνουν.

Οποτε πολυ συχνά εχεις 2 επιλογές, ειτε αναγκαζεσαι να κανεις παραλληλα μια δευτερη δουλεια για να βγάζεις τα προς το ζην ή αναγκάζεσαι να ζεις με παξιμάδια μεχρι να αποδώσει (αν αποδώσει) το παιχνιδι. Ο πρώτος τρόπος ειναι λανθασμενος, η αναπτυξη βιντεοπαιχνιδιων ως κυριο επαγγελμα ειναι απαιτητικη εργασία και πρεπει να ειναι πλήρους απασχόλησης και ο δευτερος τρόπος ειναι αδύνατος για ατομα με οικογένεια και υποχρεώσεις. Πολλοι δημιουργοί που διατυμπανίζουν πόσο ευτυχισμένοι ειναι που αφησαν την μεγαλη εταιρια και αναπτυσσουν παιχνιδια μονοι τους ξεχνούν να αναφέρουν οτι τα λεφτα που έπαιρναν απο την μεγαλη εταιρια ηταν τοσα πολλα που τους αρκούν να περάσουν 2 ή και 3 χρονια χωρίς έσοδα μεχρι να γινει κερδοφόρο το παιχνιδι τους. Επισης τέτοια ατομα εχουν ήδη πολλές επαφες στη βιομηχανια και γνωρίζουν πολλους αξιόπιστους συνεργάτες και τρόπους προώθησης ενος παιχνιδιου.

Η εργασία σε μια μεγαλη εταιρια ειναι μια εντελως διαφορετικη εμπειρία. Η υποστηριξη ειναι μεγαλη, δουλεύεις με εμπειρα ατομα και μαθαίνεις πολλα και σε βαθος και γρήγορα. Η ποικιλία των projects μπορει να μην ειναι πολυ μεγαλη, και πολλές φορες ισως να μην εχεις την ευκαιρια να διαμορφώσεις εσυ το παιχνιδι ομως εισαι μέλος μιας μεγάλης ομάδας και αυτο που φτιαχνεις ειναι μεγαλυτερο και εντυπωσιακοτερο (και πιθανώς καλύτερο ως παιχνιδι) απο οτιδήποτε θα μπορουσες να φτιάξεις ποτε μονος σου. Εργάζεσαι σε ενα προστατευμένο περιβάλλον εργασίας, με σταθερο μισθο και επιβράβευση, χωρίς να σε επηρεάζει άμεσα (και βραχυπροθεσμα) αν πληρώνει ο πελάτης ή όχι, αν σε κυνηγά η εφορια ή οχι, και χωρίς να αναζητας εσυ το επομενο παιχνιδι για να καταφερεις να επιβιωσεις. Αν εχεις οικογένεια και υποχρεώσεις αυτο ειναι πολυ σημαντικο.

Εγω προσωπικα, εχοντας βιώσει και τους δυο τροπους αναπτυξης, θα ελεγα οτι προτιμω την εργασία σε μια μεγαλη εταιρια. Λογω της ειδικότητας και των ενδιαφερόντων μου (rendering and graphics programming) δεν με ελκύει ιδιαίτερα η δυνατότητα να σχεδιασω το δικο μου παιχνιδι (κατι που προσφερει το indie στυλ). Αυτο που αναζητώ ειναι δύσκολες προκλήσεις και ευκαιριες να δουλέψω πανω σε τεχνολογιες και τεχνικες αιχμής στο τομέα της απεικόνισης και να λαβω μερος σε μεγάλα παιχνιδια-εμπειρίες. Αυτο μονο μια μεγαλη εταιρια μπορει να μου το προσφερει.

Αν εχει λοιπον την επιλογη τι θα έπρεπε να προτιμήσει καποιος που θελει να ασχοληθει επαγγελματικά με την αναπτυξη βιντεοπαιχνιδιων; Κατα την άποψη μου καλυτερη επαγγελματική κίνηση ειναι να αναζητήσει καποια θέση με μια μεγαλη εταιρια, τουλαχιστον για καποια χρονια. Τις γνωσεις που θα αποκτήσει εκει δεν θα μπορέσει να τις αποκτήσει τοσο γρήγορα ως indie και η οικονομικη σταθερότητα θα του δωσει την ελευθερία να ασχοληθει μονο με την αναπτυξη καθ´αυτη και χωρίς βαρετα διαδικαστικά. Στην συνεχεια, αξιοποιώντας την εμπειρία (και τα λεφτα) που θα αποκτησει μέσω της μεγάλης εταιριας, θα ειναι σε καλυτερη θέση να αναθεώρησει και να ακολουθήσει τον indie τροπο αναπτυξης αν νομιζει οτι η εταιρια του καταπνιγει την δημιουργικότητα.

Φυσικα σε περιπτωσεις που δεν υπάρχουν μεγαλες εταιριες, οπως στην ελλαδα, δεν υπάρχει και επιλογη στην πραγματικότητα οποτε ο indie τρόπος ανάπτυξης ειναι η μονη λυση.


5 Responses to “To indie or not to indie”


  1. Ιουλίου 15, 2012 στο 5:22 μμ

    Συμφωνώ κατά ένα μεγάλο ποσοστό. Από τότε που ξεκίνησα να δουλεύω σε εταιρεία μπορώ να πω πως έμαθα πολύ περισσότερα απ’όσο ήμουν indie, κέρδισα ΠΟΛΎ περισσότερα λεφτά, και επίσης γνώρισα αρκετούς αξιόπιστους ανθρώπους.

    Αλλά, και αυτό είναι ένα μεγάλο αλλά, δεν θα έβρισκα ποτέ δουλειά αν δεν είχα πρώτα εγώ δείγμα δουλειάς. Αν δεν ήμουν indie, πολύ απλά δεν θα είχα φτιάξει τίποτα, δεν θα ήξερα τίποτα για το flash, δεν θα είχα ανεβάσει ποτέ τίποτα στο facebook και πάει λέγοντας. Όλη αυτή την βασική εμπειρία είναι κάτι που κάποιος θα κατανοήσει μόνο όταν ασχοληθεί ο ίδιος.

    Κάτι ακόμα χρήσιμο είναι πως όταν είσαι indie, αποφεύγεις να βασίζεσαι σε άλλους και τα κάνεις όλα μόνος σου. Εγώ προσωπικά δεν είχα ούτε δραχμή να πληρώσω κάποιον, οπότε έφτιαξα γραφικά και ήχο μόνος μου για τα παιχνίδια μου, μέχρι κάποιος να τα βρει ενδιαφέροντα και να βοηθήσει. Και απ’αυτήν την διαδικασία έμαθα πράγματα και για τα γραφικά και για τον ήχο, και τις ιδιοτροπίες που ζητάνε τα παιχνίδια σε αυτά τα δύο. Και ακόμα υπάρχουν πράγματα που δεν έχω δοκιμάσει όπως το licensing σε χορηγό.

    Είχα κάνει μια ανάρτηση σχετικά με τα flash games καθώς με αυτά ασχολούμουν όσο ήμουνα indie. Ίσως κάποιος την βρει ενδιαφέρουσα: http://konsnos.wordpress.com/2012/01/11/how-to-try-to-make-money-from-flash-games/ Το βασικό είναι πως έβγαζα ~5$ το μήνα😛 αλλά η αλήθεια είναι πως αυτό ήταν μόνο ένα επιτυχές πείραμα για μένα.

  2. Ιουλίου 15, 2012 στο 5:45 μμ

    Το indie αναφέρεται στο να ασχολείσαι με τα παιχνιδια σε επαγγελματικό επιπεδο και να ειναι το κυριο σου εισοδημα. Δεν ειναι απαραίτητο να γινεις indie για να αποκτήσεις εμπειρία και να χτισεις portfolio για να κανεις αίτηση σε μεγαλη εταιρια. Μικρες, προσωπικες προσπάθειες αρκούν. Επισης indie δεν σημαινει οτι τα κανω ολα μονος μου και δεν μπορούν και ολοι να τα κανουν ολα. Μια μικρη ομαδα με αλληλοσυμπληρουμενες δεξιότητες ειναι ο καλύτερος συνδυασμός και περισσοτερο παραγωγικό, ομως οπως σωστά αναφέρεις αυτο θελει λεφτα ή προσωπικη δουλεια με την προοπτικη κέρδους κατι που δεν ειναι παντα εύκολο.

  3. Οκτωβρίου 2, 2012 στο 5:39 μμ

    Θα ήθελα να κάνω μια ερώτηση εάν κάποιος μπορεί και θέλει να μου απαντήσει.

    Έστω οτι μαθαίνω προγραμματισμό, φτιάχνω ένα αξιοπρεπές παιχνιδάκι μόνος μου και επιθυμώ να δοκιμάσω να το πουλήσω ψηφιακά.

    Αφήνοντας στην άκρη το θέμα των αδειών για τα προγράμματα που θα χρησιμοποιηθούν, τι ακριβώς γίνεται σε μια τέτοια περίπτωση με το νόμο και την εφορία; Θα χρειαστεί να πληρώσω κάτι στο κράτος για να μου επιτρέπεται να βγάλω χρήματα από αυτό, θα έχει διαφορά αν είμαι μόνος μου ή αν έχω κάποιο μικρό studio, θα έχει διαφορά αν το παιχνίδι αγοράζεται από Έλληνες χρήστες ή χρήστες του εξωτερικού; Τι ποσοστό των κερδών θα κρατήσω εγώ και τι θα πάει στην εφορία; Γενικά, πόσο θα μου κοστίσει περίπου εάν ποτέ θελήσω να κάνω κάτι τέτοιο; Έψαξα λίγο στο Google αλλά δεν βρήκα κάτι.

    Καταλαβαίνω πως είναι κάπως λεπτό ζήτημα και θα καταλάβω εάν δεν επιθυμείτε να μου απαντήσετε. Απλώς νομίζω πως θα ήταν χρήσιμο να υπάρχουν αυτές οι πληροφορίες κάπου μαζεμένες για να μπορεί να δει πού ‘μπλέκει’ κάποιος που επιθυμεί να ασχοληθεί με το άθλημα.

    Ευχαριστώ προκαταβολικά σε κάθε περίπτωση.🙂

  4. 4 krockodaile
    Φεβρουαρίου 23, 2013 στο 10:26 μμ

    Απέκτησα πρόσφατα το βιβλίο,εξηγεί αναλυτικά τι συμβαίνει στον χόρο των βιντεοπαιχνιδιών απο το Α εώς το Ω ,αν και λόγο τηs ενασχόλησης μου με τα βιντεοπαιχνλιδια ως κουλτούρα,μεσο διασκέδασης κτλ τα γνώριζά ήδη,Tο βιβλίο με βοήθησε να επεκτηνω τις γνώσεις μου και να φρεσκάρω ορισμένα κομμάτια που είχα αμελήσει.
    Ευχρηστο και κατανοητο, το συστύηνω σε όλους,πρέπει ο Ελληνας να βγεί απο την ψευδη εικονα που εχει για το τι εστι διαδραστικη ψυχαγωγια.


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Ιουλίου 2012
Δ T Τ T Π S S
« Jun    
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Αρέσει σε %d bloggers: