23
Φεβ.
10

Serious games και το ταξίδι στα Ιωάννινα

Χτες ήμουν στα Ιωάννινα, καλεσμένος του BIC Ηπείρου, για μια ομιλία πάνω στην εφαρμογή των Βιντεοπαιχνιδιών στην Εκπαίδευση (Serious games). Η ομιλία ήταν σε μια ημερίδα στα πλαίσια του Ευρωπαϊκού Προγράμματος LUDUS το οποίο έχει ως αντικείμενο στην ενημέρωση του κοινού και των φορέων σχετικά με τις δυνατότητες και τα οφέλη των serious games στην Εκπαίδευση και στις επιχειρήσεις. Η ημερίδα έλαβε χώρα στο συγκρότημα Φρόντζου Πολιτεία, το οποίο βρίσκεται σε ένα λόφο μέσα στα πεύκα με υπέροχη θέα των απέναντι χιονισμένων βουνών, της λίμνης των Ιωαννίνων, και μιας όχι τόσο υπέροχης θέας μιας θάλασσας από πολυκατοικίες. Οι διοργανωτές της ημερίδας ήταν πολύ φιλικοί και φιλόξενοι, και το φαγητό που ακολούθησε την ημερίδα πολύ καλό!

Είχε αρκετή προσέλευση η ημερίδα κυρίως από τοπικούς φορείς (δήμο, νομαρχία, περιφέρεια και αναπτυξιακές εταιρίες). Οι βασικοί ομιλητές ήταν τρεις, ένας εξ’αυτών και εγώ. Η δική μου η ομιλία εστίασε στα οφέλη, δυνατότητες αλλά και δυσκολίες που συναντά η εφαρμογή των serious games σε σχολικά περιβάλλοντα. Στο τέλος της ημερίδας έκανα και μια σύντομη δήλωση επί του θέματος στα τοπικά τηλεοπτικά κανάλια, κάτι που ήταν πρωτόγνωρο για μένα.

Η γενική εντύπωση από την ημερίδα είναι ότι υπάρχει κάποιο ενδιαφέρον για τα serious games τουλάχιστον σε επίπεδο φορέων, αλλά μένει πολύ δουλειά από την θεωρία στην πράξη της εφαρμογής τους σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα, όπου και αν είναι αυτά.

Παραθέτω την ομιλία μου στην ημερίδα για όποιον ενδιαφέρεται.


10 Responses to “Serious games και το ταξίδι στα Ιωάννινα”


  1. Φεβρουαρίου 23, 2010 στο 2:12 μμ

    Πολύ ενδιαφέρον. Χθες έλαβα email από το Ludus Project για να συμπληρώσω ένα survey . Όπως όλα δείχνουν θα πάρει μπροστά αυτό το πρόγραμμα και γενικότερα το serious gaming στην Ελλάδα, και βάζεις και εσύ το λιθαράκι σου.

    Νίκος

  2. Φεβρουαρίου 23, 2010 στο 9:28 μμ

    Υπάρχει κάποια έρευνα που θα μπορούσαμε να δούμε την επίδραση που των serious games στην εκπαίδευση;

  3. Φεβρουαρίου 24, 2010 στο 7:08 πμ

    Αν στο http://scholar.google.com δοκιμάσεις τα keywords Serious Games θα σου βγάλει κυριολεκτικά χιλιάδες αναφορές άρθρων πάνω στο θέμα.

    Μια καλή αναφορά για ξεκίνημα είναι:

    http://education.mit.edu/papers/MovingLearningGamesForward_EdArcade.pdf

  4. Φεβρουαρίου 26, 2010 στο 11:22 μμ

    ώχχχχ πώς δεν το πρόσεξα!!!Ειμαι στα γιάννενα και δεν το πήρα χαμπάρι…
    Πολύ ενδιαφέρον θέμα και με ενδιαφέρει και εμένα μακροπρόθεσμα

  5. Φεβρουαρίου 28, 2010 στο 1:39 μμ

    Θυμάμαι πριν 4-5 χρόνια μια κουβέντα που είχα με έναν Σουηδό (ή Σκανδιναβό τέλος πάντων, δεν είμαι 100 τοις εκατό σίγουρος) δημοσιογράφο στα πλαίσια ενός event, το πόσο φυσιολογικά μου είχε πει ότι χρησιμοποιούσαν το «Europa Universalis» στο μάθημα της ιστορίας.

    Δεν ξέρω για πόσα λεπτά της ώρας είχα μείνει με την κάτω γνάθο μου να χάσκει…

  6. Φεβρουαρίου 28, 2010 στο 3:48 μμ

    Και το Υπουργείο Παιδείας θα μοιράσει ένα serious game στα Ελληνικά Δημοτικά και Γυμνάσια! Το παιχνίδι είναι το Food Force (δεν είναι Ελληνικό, έχει μεταφραστεί στα Ελληνικά όμως):

    http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_world_2_28/02/2010_392394

    Το παιχνίδι αυτό δεν έχει φτιαχθεί για σχολικό περιβάλλον, μπορεί ο καθένας να το κατεβάσει και να το παίξει μέσω Internet. Το είχα παίξει παλιότερα, δεν είναι ιδιαίτερα καλό ως παιχνίδι.

    Είμαι πολύ περίεργος με ποιο σκεπτικό διάλεξαν το παιχνίδι αυτό, στα πλαίσια ποιου μαθήματος θα το αξιοποιήσουν και για ποιο σκοπό, και αν οι δάσκαλοι θα λάβουν καμιά εκπαίδευση πάνω στη χρήση του. Ελπίζω μην έχει την κατάληξη όλου του εκπαιδευτικού λογισμικού που φτάνει στα ελληνικά σχολεία, στο ράφι δηλαδή να μαζεύει σκόνη.

  7. Μαρτίου 1, 2010 στο 12:46 πμ

    Θα ηταν μεγάλο sabotage να βάζανε «κακά» παιχνίδια με σκοπό να μαυρίσουν για ακόμα μια φορά την χρήση τους.

  8. Μαρτίου 5, 2010 στο 7:16 μμ

    Το σιγουρο παντος ειναι οτι τα βιντεοπαιχνιδια εχουν βγαλει το ονομα.

    Επισης δεν ξερω αν θυμαστε κυριε Αναγνωστου,που σας ειχα μιλησει για ενα συνεδριο που θα παρω μερος?Το θεμα παντος ειναι οτι με δεχτηκαν αλλα με εβαλαν να παρουσιασω σε μορφη ποστερ που σημαινει οτι ολη την ωρα θα τροω σπορια.Και αυτο βεβαια συνεβει γιατι ειχα ως θεμα τα βιντεοπαιχνιδια και την γλωσσα προγρραμματισμου που παρουσιαζα,εδινα ως παραδειγμα ενα παιχνιδι,και δεν το θεωρησαν τοσο συμαντικο.Τι να κανουμε ετσι ειναι αυτα


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Φεβρουαρίου 2010
Δ T Τ T Π S S
« Ιαν.   Mar »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728

Αρέσει σε %d bloggers: