16
Δεκ.
09

Εσείς πόσα παιχνίδια φτιάξατε σήμερα;

Πολλές φορές ακούω από φοιτητές μου και από άλλα άτομα ότι σκοπεύουν να ασχοληθούν με την ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών όταν αποφοιτήσουν. Η πρώτη ερώτηση που τους κάνω είναι πόσα παιχνίδια έχουν φτιάξει μόνοι τους ή με φίλους τους. Η απάντηση που παίρνω στο 99.99% των περιπτώσεων είναι μηδέν. Τίποτα. Κανένα. Τα άτομα αυτά προφανώς παρασύρονται από την αγάπη τους για τα βιντεοπαιχνίδια και επιθυμούν να κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα, χωρίς όμως να το θέλουν πραγματικά. Δεν έχουν επίγνωση τι είναι η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών και τι απαιτήσεις έχει. Και δυστυχώς με τον τρόπο αυτό έχουν ελάχιστες πιθανότητες να κάνουν το όνειρο του πραγματικότητα.

Φανταστείτε κάποιον που ονειρεύεται να γίνει σκηνοθέτης χωρίς να έχει γυρίσει ούτε μια ταινία με την βιντεοκάμερα χειρός των γονιών του. Φανταστείτε κάποιον που περιμένει να γίνει ζωγράφος όταν αποφοιτήσει από τη Σχολή Καλών Τεχνών. Η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών ελάχιστη σχέση έχει με οποιοδήποτε τεχνική ειδίκευση μπορεί να σου προσφέρει μια σχολή Πληροφορικής ή Καλλιτεχνική σχολή. Είναι μια τέχνη την οποία πρέπει να εξερευνήσει μόνος του κάποιος, σχεδιάζοντας και δημιουργώντας απλά, πρωτόγονα παιχνίδια. Να γνωρίσει την αλληλεπίδραση του χρήστη με το παιχνίδι, τη λεπτή ισορροπία μεταξύ δυσκολίας και ικανοτήτων παίκτη που πρέπει να διατηρεί, το ρόλο του ήχου και της εικόνας, τεχνικές αναπαράστασης των αντικειμένων του παιχνιδιού. Ναι, το Πανεπιστήμιο μπορεί να σου μάθει τεχνικές προγραμματισμού και δομές δεδομένων που θα χρειαστείς πιθανώς για να αναπτύξεις ένα παιχνίδι. Ναι, μια καλλιτεχνική σχολή θα σου μάθει τη σημασία του κάθε χρώματος και της φόρμας των αντικειμένων. Ίσως γνωρίσει ο φοιτητής και τη θεωρία ροής του Mihaly Csikszentmihalyi η οποία εξηγεί γιατί οι προκλήσεις ενός παιχνιδιού δεν πρέπει να είναι πιο δύσκολες ή πιο εύκολες από όσο μπορεί να ανταπεξέλθει ο χρήστης γιατί διαφορετικά θα το παρατήσει το παιχνίδι. Αλλά όλα αυτά δεν μπορείς να τα κατανοήσεις στο κενό, σε καθαρά ακαδημαϊκό επίπεδο αν δεν έχεις ένα υπόβαθρο στην ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών. Και αυτό μπορεί να το αποκτήσει κανείς μόνος του, με προσωπική ενασχόληση.

Υπάρχει και ένας άλλος λόγος που επιβάλλει την ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών στον ελεύθερο χρόνο του καθενός που ενδιαφέρεται να απασχοληθεί στην βιομηχανία ανάπτυξης αργότερα. Οι εταιρίες ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών θα κοιτάξουν μεν το βιογραφικό και τις τεχνικές ικανότητες του υποψηφίου αλλά θα εστιάσουν στο portfolio παιχνιδιών ή περιεχομένου παιχνιδιών που έχει αναπτύξει. Αν δεν υπάρχει ένα τέτοιο portfolio δύσκολα θα λάβουν υπόψη την αίτηση του υποψήφιου. Και γιατί να το κάνουν άλλωστε; Άτομα με καλές γνώσεις προγραμματισμού υπάρχουν χιλιάδες (εκατομμύρια αν υπολογίσεις Ινδούς και Κινέζους). Άτομα που να γνωρίζουν τριδιάστατη μοντελοποίηση ή σχέδιο επίσης. Ο ανταγωνισμός στο τομέα αυτό είναι μεγάλος και οι τεχνικές γνώσεις δεν φτάνουν για να διακριθείς. Αυτό που ζητούν οι εργοδότες είναι το «κάτι παραπάνω» που μπορεί να δώσει ο υποψήφιος στην εταιρία. Και αυτό το «κάτι» είναι η αποδεδειγμένη αγάπη και κατανόηση του μέσου των βιντεοπαιχνιδιών, η οποία αποδεικνύεται μόνο μέσω της προσωπικής ενασχόλησης του υποψηφίου με τη δημιουργία βιντεοπαιχνιδιών.

Και για να δώσω και ένα πρακτικό παράδειγμα, αξίζει να διαβάσετε το άρθρο του Game Career Guide (το οποίο πρέπει όλοι όσοι ενδιαφέρονται να ασχοληθούν επαγγελματικά με την ανάπτυξη να παρακολουθούν), σχετικά με το τι ζητά η Square Enix από το υποψήφιο. Παραθέτω ένα απόσπασμα:

«On the other hand, every candidate should have a game they’ve worked on. This can be for school, or something they did on the side. There is nothing better than a good game to see what the candidate can do. Many students, however, are often part of projects involving five, 10, or even 30 students. We find any project above five or six students to be not very useful for us. With that many people, we have a hard time discerning what contributions the candidate made to that game. We prefer to see games made by one to three students, where each member had to shoulder huge parts of the game.»  Διαβάστε το υπόλοιπο…

Οι περισσότεροι που σπουδάζουν κινηματογράφο χωρίς να έχουν γυρίσει ποτέ ταινίες από μόνοι τους γίνονται συνήθως κριτικοί. Χωρίς προσωπική ενασχόληση με την δημιουργία των βιντεοπαιχνιδιών δύσκολα θα γίνει κάποιος κάτι περισσότερο από παίκτης (ή και κριτικός), όσο και αν αγαπά τα βιντεοπαιχνίδια.


26 Responses to “Εσείς πόσα παιχνίδια φτιάξατε σήμερα;”


  1. 1 Gameartist
    Δεκεμβρίου 18, 2009 στο 11:09 πμ

    Απίθανο site, όπως και απίθανο άρθρο για όποιον θέλει να ασχοληθεί σοβαρά με τη βιομηχανία.
    Το να φτιάξεις το πρώτο σου παιχνίδι είναι επίσης, πολύ πιο σημαντικό απο το να αρχίζεις να χτίζεις ένα portfolio, αφού σ’αυτό το πρώτο project καταλαβαίνεις αν πραγματικά θές να ασχοληθείς επαγγελματικά μ’αυτό το τομέα, όπως επίσης και το μέχρι που μπορείς να φτάσεις για να πετύχεις ένα καλό αποτέλεσμα.Πολύ σημαντικά πράγματα και τα δύο.
    Καλό developement λοιπόν,σε όποιον το προσπαθεί και καλό κουράγιο μέχρι να το καταφέρει.Cheers!

  2. 2 big-dady
    Δεκεμβρίου 20, 2009 στο 5:59 μμ

    Εχω φτιαξει δυο παιχνιδια αλλα ειναι απλα πολυ απλα μπορω να πω,δεν παυουν ομως να ειναι παιχνιδια.Το ενα μαλιστα οσοι θελετε μπορειτε να το απολαυσετε.

    ΥΓ.υπαρχει προβλημα να γραψω το link για το παιχνιδι?

  3. Δεκεμβρίου 20, 2009 στο 6:41 μμ

    Κανένα πρόβλημα, θα θέλαμε να τα δούμε!

  4. 4 big-dady
    Δεκεμβρίου 20, 2009 στο 7:03 μμ

    http://scratch.mit.edu/projects/prog/811991

    πατατε τα βελη για να κουνησετε τον καρχαρια και τρωτε τα ψαρια.Προσπαθηστε να κουνατε οσο πιο πολυ μπορειτε τον καρχαρια για να δουλεψουν καλυτερα οι εντολες, και αν μπορειτε εχετε ανοιχτο τον ηχο.(ευχαριστω)

  5. 5 big-dady
    Δεκεμβρίου 20, 2009 στο 7:05 μμ

    πρασινη σημαια για να ξεκινισει,στην διαρκεια παρατηρητε πως μεγαλωνει οσο τρωει.

  6. Δεκεμβρίου 20, 2009 στο 9:34 μμ

    Δεν μπορώ παρά να συμφωνήσω με τα όσα λέει ο Κος. Αναγνώστου. Και το κακό είναι πως τα άτομα στα οποία αναφέρεται (το 99,99% που λέγαμε) δεν αντιλαμβάνονται ότι μιλάμε για κάτι που δεν πρέπει να τους το πει κανείς αλλά να το αισθανθούν από μόνοι τους…

  7. 7 big-dady
    Δεκεμβρίου 21, 2009 στο 11:41 πμ

    http://scratch.mit.edu/projects/prog/812224

    Εδω,τελικα θα το βρειτε αλλαξα καποιες εντολες.

  8. Δεκεμβρίου 21, 2009 στο 2:38 μμ

    Χαριτωμένο το παιχνιδάκι. Βασικά του λείπει λίγη ποικιλία και κάποιος τρόπος να χάνει ο παίκτης (ο καρχαρίας δεν φαίνεται να κινδυνεύει τωρα από τίποτα;). Επιπλέον θέλει λίγο animation και εναλλαγή στο background παραπάνω και θα γινόταν καλό! Τα γραφικά είναι δικά σου?

  9. 9 big-dady
    Δεκεμβρίου 22, 2009 στο 5:36 μμ

    Αρχικα η εντολη στο να χανει ο καρχαριας δεν δουλευε καλα γιαυτο και την απεσυρα,τα γραφικα ειναι ετοιμα γιατι δεν ειμαι πολυ καλος στο σχεδιο και τελος το animation στο θεμα του ανοιγματος του στοματος του καρχαρια οπως ειδατε δεν δουλευει παντα και αυτο ειναι κυριως το προβλημα μου.Βεβαια θα προσθεθουν και αλλα χαρακτηριστικα στο παιχνιδι,τα οποια ακομα επεξεργαζομαι(ειμαι βλεπετε στην φαση alpha ακομα)

  10. Δεκεμβρίου 22, 2009 στο 11:11 μμ

    big-dady πολύ ενδιαφέρον το παιχνίδι σου. Με ξένισαν τα controls που έπρεπε να περιμένεις για να τα θεωρήσει συνεχόμενα πατημένα, αλλά κατά τα άλλα γούσταρα.

  11. 11 kingkostas
    Δεκεμβρίου 23, 2009 στο 2:49 μμ

    υπέροχο άρθρο.Ακιβός έτσι είναι τα πράγματα. Ευχαριστώ πολύ για το συγκεκριμένο link του gamecareer gia thn square enix και συνειδητοποιώ οτι πρέπει να δουλέψω περισσότερο το προσωπικό μου game πέρα απο την ενασχόληση με την ομάδα 20+ ατόμων.

    big-dady πολύ καλή δουλειά και μπράβο για το πάθος.Φυσικά υπάρχουν τα προβλήματα που αναφέρθηκαν αλλα μπροστά στο πάθος και την υπομονή τιποτα δεν στέκεται εμπόδιο.
    keep up

  12. 12 big-dady
    Δεκεμβρίου 24, 2009 στο 12:01 μμ

    Ευχαριστω πολυ για την υποστηρηξη και υποσχομαι το επομενο το οποιο ειδη ετοιμαζεται να ειναι καλυτερο.Επισης πολυ σωστη η παρατηρηση για τα controls αλλα δυστυχως ειναι τα μονα που δεν αλλαζουν.

  13. 13 big-dady
    Δεκεμβρίου 24, 2009 στο 7:21 μμ

    http://scratch.mit.edu/projects/prog/817952
    Aυτο ελπιζω να σας αρεσει περρισοτερο

  14. 14 kingkostas
    Δεκεμβρίου 25, 2009 στο 10:39 πμ

    μπορώ να πώ ότι η πρόκληση είναι μεγαλύτερη σαυτό.
    Αυτό με την κίνηση δεν γίνεται, όλο και κάποιος τρόπος θα υπάρχει να φτιαχτεί.Συνέχισε να ασχολήσε και να γράφεις πιο μελετημένα και οργανομένα desing στο χαρτί(παρε κανα μπλοκάκι μικρό ίσως).Πχ δεν είναι ανάγκη να γεμίσεις το game με features αλλά αυτά που έχεις να σκεφτείς πώς μπορούν να γίνουν καλύτερα και να ευπηρετούν το παιχνίδι καλύτερα.
    Δεν έδωσες χαρακτηριστικές ιδιότητες στα αντικείμενα(οκ πέρα απο το οτι πετάνε).Τελος παντον ειναι πολύ σημαντικό που ασχολήσε και μπράβο, αυτά που ανέφερα είναι απλά λεπτομέρειες και ίσως να σε εμπνεύσουν κάπως.
    Keep going

  15. 15 big-dady
    Δεκεμβρίου 25, 2009 στο 1:00 μμ

    Αρχικα καλα Χριστουγεννα και special thanks στον kingkosta για τα σχολια.Δευτερον,επειδη δεν εχω την δυνατοτητα να δουλεψω σε γλωσσες οπως java και c,χρησιμοποιω την ψευδογλωσσα scratch που μας την διδασκουν και στο σχολειο,πολυ απλα βεβαια.Ετσι αυτο που ζηταω ειναι αν γινεται να παιξω το παιχνιδι που εχεις κατασκευασει kingkosta?

  16. 16 kingkostas
    Δεκεμβρίου 26, 2009 στο 11:40 μμ

    Μακάρι να είχα την δυνατότητα να κάνω κάτι μόνος μου αλλα απο προγραμματισμό γνωρίζω πολύ ελάχιστα πράγματα.
    Τώρα κατασκευάζουμε ένα adventure game στην Mountainwheel.com (akoma den exoume oloklhrwsei to site, eimaste indie omada) kai exoume anoixto contribution system , opote an nomizei kapoios oti mporei na suneisferei kai na mpei sthn omada euxaristws na tsekarei to forum mesa sto opoio douleuoume.
    http://mountainwheel.com/forum/index.php

    Εδώ το sketchbook που διατηρώ στο conceptart.org σε περίπτωση που θες να δείς την art δουλειά μου.(οι πρώτες σελίδες είναι παλιές, για καινούργια στις τελευταίες)
    http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=125152

    Την προσωπική μου game ιδέα συνεχίζω να την διαμορφώνω στον ελεύθερο χρόνο μου αλλα ακόμα μπορώ να πώ οτι βρίσκεται σε αρχικά στάδια

    Καλές γιορτές σε όλους

  17. 17 big-dady
    Δεκεμβρίου 27, 2009 στο 4:40 μμ

    Πραγματικα εχω μεινει αφωνος,τα σχεδια σου ειναι εκπληκτικα με ε κεφαλαιο.Αν μαλιστα κσταφερετε εσυ και οι υπολοιποι να τα υλοποιησετε θα γινει καταπληκτικη δουλεια.Εν κατακλειδι εχεις φοβερο ταλεντο στον σχεδιασμο και αν συνεχισεις ετσι μια μερα θα σε δουμε στα credits ενως παιχνιδιου ως lead artist.

  18. 18 kingkostas
    Δεκεμβρίου 28, 2009 στο 9:22 πμ

    Ευχαριστώ πολύ.Ας συνεχίσουμε όλοι μας την προσπάθεια και όλοι μας θα βρεθούμε κάπου🙂

  19. 19 παναγιωτης
    Ιουλίου 11, 2010 στο 10:20 μμ

    http://scratch.mit.edu/projects/prog/1185472

    To demo tou kairnougiou mou paixnidiou pou elpizo na sas aresei.

  20. Ιουλίου 12, 2010 στο 7:04 πμ

    Παναγιώτη ενδιαφέρον το παιχνίδι σου! Οι προκλήσεις είναι αρκετά δύσκολες ώστε να σου κρατά το ενδιαφέρον, συνέχισε έτσι.

  21. 21 παναγιωτης
    Ιουλίου 12, 2010 στο 12:00 μμ

    Ευχαριστω πολυ,και μια ερωτηση αν δεν σας πειραζει.Στο demo που ειδατε τι θα αλλαζατε ?

  22. Ιουλίου 12, 2010 στο 12:35 μμ

    Μάλλον την απόκριση στο χειρισμό του χαρακτήρα. Δεν φαίνεται να έχει βάρος, δείχνει να μπορεί να «πατάει» στον αέρα όταν προχωρά ή αλλάζει πορεία σε Jump mode.


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Δεκεμβρίου 2009
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.   Ιαν. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Αρέσει σε %d bloggers: