05
Οκτ.
09

Εργασία στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών από τη σκοπιά του καλλιτέχνη

Ο αναγνώστης του blog kingkostas έκανε μερικά πολύ χρήσιμα σχόλια σχετικά με την εργασία στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών τα οποία συγκέντρωσα σε ένα ενιαίο άρθρο. Πιστεύω ότι αυτά που έχει να πει ενδιαφέρουν άτομα που θέλουν να ασχοληθούν με το χώρο. Μας έστειλε επιπλέον πολλά χρήσιμα links με πληροφορίες σχετικά με την βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών. Τον ευχαριστώ για την συμβολή του.

Αν κάποιος εργάζεται στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών και θέλει να μοιραστεί τις εμπειρίες του με άλλα άτομα (που πιθανώς να επιθυμούν να εργαστούν σε αυτή) θα χαρούμε να τις ακούσουμε.

——————-

«Μιας και έχω μια εμπειρία με τον χώρο του game development, αφού εργάζομαι σε 2 indie game development studios (για την ώρα εθελοντικά, για την εμπειρία) θα μπορούσα να σχολιάσω και εγώ κάτι πάνω σε αυτό το ζήτημα. Στο ένα project είμαι 2d artist (και είμαι ο μόνος, ενώ έχουμε αρκετούς προγραμματιστές) και στο δεύτερο είμαι general concept artist.

Λοιπόν για τα χρήματα μπορώ να πω ότι τους υψηλότερους μισθούς τους βλέπω στους προγραμματιστές, και αυτό μάλλον επειδή είναι λιγότεροι, αλλά σίγουρα και στις 2 περιπτώσεις ο μισθός εξαρτάται από την κατηγορία (rank) που βρίσκεσαι.

Θα ήταν καλύτερο να μην κάνεις μια σύγκριση, όπως πχ ποιος κάνει περισσότερη δουλειά η κάτι παρόμοιο γιατί και οι δυο αυτές τέχνες χρειάζονται κόπο για να τις κατακτήσεις (τουλάχιστον αναφέρομαι σε ένα επίπεδο που να μπορεί να σε δεχθεί ένα καλό studio). Δεν γνωρίζω κανέναν εργαζόμενο σε μεγάλη εταιρία, που να είναι μονό modeler. Υπάρχουν και εκεί πολλές κατηγορίες. Για να δώσω ένα παράδειγμα, θα σου πω τι υποχρεώσεις έχει ένας character concept artist και τι ένας concept artist. Ο character concept artist πρέπει να μπορεί να δημιουργεί ιδέες χαρακτήρων (σε αρχικό στάδιο, και περιορισμένα κάτω από την καθοδήγηση του Art Director, ο οποιος παίρνει και τον μεγαλύτερο μισθό), και να δημιουργεί ορθοκανονικά σχέδια του χαρακτήρα τα οποία να μπορεί να τα κάνει modeling σε μια απο τις μεγαλύτερες 3d εφαρμογές. Αυτός έχει πιο μικρό μισθό από τον concept artist επειδή κάνει ότι αφορά μονό τους χαρακτήρες. Από την άλλη για να μην τα πολυλογώ εδώ, ο concept artist κάνει από όλα και παίρνει πιο πολλά λεφτά. Παρακάτω βάζω ένα link που δείχνει τί ζητάει η Bioware από έναν concept artist για να μπορέσει να τον προσλάβει. Και δεν θέλουν απλές ικανότητες, αλλά high quality assets επειδή όλα αναβαθμίζονται θέλουν και καλής ποιότητας δουλειές. Εγώ για να καταφέρω να αναπτύξω τις ικανότητες μου, ξοδεύω άπειρες ώρες καθημερινά σχεδιάζοντας, ανατομία, enviroments, industrial, και γενικά τα πάντα.

Πιστεύω την ίδια αφοσίωση χρειάζεται για να γίνεις καλός στον προγραμματισμό, και είπα όσα είπα για την δουλειά του artist στο game development έτσι ώστε να κατανοήσει ο οποιοσδήποτε ότι και οι δύο κατηγορίες εργάζονται σκληρά. Όπως οι προγραμματιστές γράφουν και σβήνουν συνέχεια κώδικες έτσι και οι artist πρέπει να φτιάχνουν και να αλλάζουν συνεχώς τις εικόνες ανάλογα τις ανάγκες. (Πχ μου ζητήθηκε να κάνω μια πίστα desert theme για το 3d puzzle που δουλεύω και βαρέθηκα να κάνω διάφορες εκδοχές, μέχρι να τα δεχτεί ο designer. Και όλο αυτό μόνο για ένα μέρος του παιχνιδιού)

Θέλω να ζητήσω συγγνώμη που μίλησα βασικά για το art κομμάτι αλλά είναι αυτό πάνω στο οποίο έχω εμπειρία και επίσης πιστεύω θα βοηθήσει και κάποιον που έχει στόχο να ακολουθήσει αυτήν την πορεία και μπορεί να διαβάσει αυτό το θέμα στο συγκεκριμένο blog. Γι αυτό πιστεύω επίσης πως αν είχαμε και ένα εμπειρικό σχόλιο από έναν προγραμματιστή πάνω στην δουλειά που έκανε για μια εταιρία τότε αυτό το συγκεκριμένο θέμα, θα μπορούσε να γίνει μια τέλεια πηγή πληροφορίας.

Εγώ μιας και είμαι 20 χρονών, ότι δουλειά έχω κάνει και κάνω τώρα, είναι επιπέδου freelance (συμβασιούχος), αλλά με κανονικά συμβόλαια NDA κτλ. Αναφέρω το NDA γιατί είναι το πιο απλό συμβόλαιο, το οποίο απλά αποτρέπει την «διαφήμιση/ αποκάλυψη» της δουλειάς που γίνεται για ένα project, πριν παρθεί απόφαση από τους manager, ότι μπορεί πλέον ο καλλιτέχνης, να εμφανίσει την δουλειά που έκανε για το project στο portfolio του. Φυσικά μην μειώσετε το freelance επειδή δεν είναι full-time, απλά είναι σαν να είσαι συμβασιούχος (η δουλειά είναι δουλειά πάλι). Ελπίζω σε κάνα 2 χρόνια, και αφού τελειώσω τις στρατιωτικές μου υποχρεώσεις, να καταφέρω να μπω στον χώρο ως πλήρους απασχόλησης.

Τώρα τι μου προσφέρει η εθελοντική εργασία που κάνω και έχω κάνει; Δεν ξέρω αν έχετε δει job requirements από game industry εταιρίες, αλλά αν έχετε δει, θα παρατηρήσατε ότι οι μεγάλες εταιρίες ζητάνε για παράδειγμα «3 years experience in game industry, 2 years experience in similar projects». Από την άλλη μαθαίνεις και εσύ πώς να λειτουργείς και να δουλεύεις μέσα σε μια ομάδα, γιατί ακόμα και αν γίνεται online η δουλειά, γίνονται online meetings, και όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Για τους καλλιτέχνες, καλό είναι να ξεκινήσετε ένα sketchbook στο concept art. Το conceptart.org είναι γεμάτο από καλλιτέχνες που δουλεύουν σε μεγάλες εταιρίες (Activision Blizzard κλπ) και που διαθέτουν και οι ίδιοι sketchbook με δουλειές τους.

Το κλειδί [για την επιτυχία] είναι σκληρή δουλειά, συμμετοχή σε MOD teams/collaboration projects κτλ για εμπειρία (και ένα παιχνίδι στο portfolio σας), και ψάξιμο, υπομονή και πάθος. Αν έχετε στο μυαλό σας τα χρήματα, τότε υπάρχει ένα μεγάλο ποσοστό αποτυχίας. Κάντε καλά αυτό που αγαπάτε και τα χρήματα θα έρθουν.

Αυτό που πρέπει να λάβουν υπόψη τους όλοι οι ενδιαφερόμενοι είναι ότι δεν είναι εύκολο να μπεις στην βιομηχανία και ότι θέλει πάρα πολύ δουλειά. Εγώ αφιερώνω χρόνο από τη ζωή μου και μπορείτε να πείτε ότι θυσιάζω (αν και για μένα δεν είναι θυσία) «πολύτιμες καθημερινές» ασχολίες για να πετύχω το όνειρο μου. Πρέπει να καταλάβετε ότι δεν υπάρχει ο γρήγορος δρόμος και ότι δεν πρέπει να ψάξουν να κόψουν δρόμο με εύκολες λύσεις γιατί αργά ή γρήγορα, ακόμα και αν μπουν στην δουλειά, αν ο εργοδότης δει ανικανότητα δεν είναι δύσκολο να σας απολύσει. Έχω γνωρίσει πολλούς που επιθυμούν να εργαστούν στη βιομηχανία που μόλις του έδειξα πόσο σκληρή δουλειά είναι τα παράτησαν αμέσως.

Links που αξίζει να δει κανείς για πληροφορίες περί βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών:


5 Responses to “Εργασία στην βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών από τη σκοπιά του καλλιτέχνη”


  1. Οκτωβρίου 5, 2009 στο 12:29 μμ

    Πολύ ενδιαφέρονται όσα ειπώθηκαν. Ευχαριστούμε kingkostas.
    Απ’ ότι κατάλαβα κάνεις και δουλειές στο χέρι και όχι μόνο ψηφιακά. Απαιτείται κάτι τέτοιο από την βιομηχανία; Ισχύει το ίδιο για έναν 3D artist;

  2. 2 kingkostas
    Οκτωβρίου 5, 2009 στο 10:11 μμ

    Ευχαριστώ και εγώ kosnos. Λοιπόν η αλήθεια είναι οτι δεν μπορώ να πώ οτι χρειάζεται άμεσα, αλλά το να μπορείς να δουλεύεις και με τον παραδοσιακό τρόπο(πχ μολύβι) ετσι ώστε να σκιτσάρεις ιδέες και διάφορα είναι βασική ικανότητα που αναπτύσσει ένας ζωγράφος απο την αρχή της εξάσκησης της τέχνης αυτής.Αν μπορείς να σκιτσάρεις με το μολύβι, μετά κάνεις scan και τα τελειώνεις με μια εφαρμογή τύπου Photoshop(ως συνίθως ζητάνε να καλές γνώσεις photoshop ή painter[corel])[allios ta sxediazeis apeutheias pshfiaka,me thn graphic tablet,pou exoun se ola ta studio gia kathe art proswpiko]
    Μήν περιορίσεις τον στόχο σου μόνο σε 3d έτσι ωστε να μήν περιοριστούν οι ευκαιρίες σου.Εχοντας τις γνώσεις να κάνεις 3d, αν αναπτύξεις και την ικανότητα να κάνεις καλά σχέδια, τέτοια ώστε να σε εξυπηρετούν και στην δημιουργία του 3d model τότε θα είσαι πιο ολοκληρωμένος.
    Η βιομηχανία δεν στηρίζεται τόσο στα παραδοσιακά μέσα για τον λόγο οτι τα περισσότερα δεν είναι παραγωγικά(και δεν μπορείς να κάνεις πολλές αλλαγές γρήγορα κτλ)
    Ειδικά στα 3d δεν έχω δεί να χρησιμοποιούν τίποτα με βάση κάποιο traditional υλικό(μόνο για marketing μινιατούρες(γλυπτική))οπότε μην ανησυχείς.
    Αλλά όσο θα αναπτύσεις και τις σχεδιαστηκές σου ικανότητες,ένα υπέροχο portfolio με καλοφτιαγμένα 3d δεν είναι καθόλου άσχημο για να σου προσφέρει μια θέση[μια συγκεκριμένη θέση]
    (Μην ξεχάσεις να ψάχνεις και να τρυπώνεις σε projects για να έχεις κάτι σαν προυπηρεσία να δείχνεις μαζί με τα έργα σου)

  3. Οκτωβρίου 15, 2009 στο 4:09 πμ

    Εξαιρετικά ενδιαφέροντα🙂

    Θα συμφωνήσω στο ότι υπάρχει πολύς κόσμος που θέλει να γίνει «videogames’ developer» χωρίς να γνωρίζει τι είνα αυτό. Πολλοί θέλουν να μπουν στον χώρο νομίζοντας πως ό,τι και να κάνουν θα είναι σαν να παίζουν videogames και εδώ επεισέρχεται η επικοινωνία με κάποιον που δουλεύει ήδη ως τέτοιος, για να τους δείξει τι εστί βερύκοκο και να τους προσγειώσει στην ωμή πραγματικότητα.


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Οκτωβρίου 2009
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

Αρέσει σε %d bloggers: