16
Mar
09

Εικονικές αγοραπωλησίες με αληθινό χρήμα

Παραείναι ήσυχα τα πράγματα εδώ γύρω τελευταία. Ο λόγος είναι ένα νέο βιβλίο πάνω στα βιντεοπαιχνίδια που γράφω, το οποίο θα εκδοθεί σύντομα, και μου έχει συμπιέσει τον ελεύθερο χρόνο στα απολύτως απαραίτητα. Περισσότερες λεπτομέρειες για το βιβλίο θα ανεβάσω τις επόμενες μέρες.

Προς το παρόν παραθέτω ένα πρόσφατο άρθρο του Ελεύθερου Τύπου σχετικά με τις εικονικές αγοραπωλησίες με αληθινά χρήματα:

—————————————————————————————————

Εικονικές αγοραπωλησίες με αληθινό χρήμα

Δύο δισ. ευρώ το χρόνο ο τζίρος από τις συναλλαγές στα διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια

Παρασκευή, 13.03.09

Τα δύο δισεκατομμύρια ευρώ το χρόνο αγγίζει ο τζίρος -άλλοτε νόμιμος, άλλοτε παράνομος- των ψηφιακών αγοραπωλησιών σε διαδικτυακά βιντεοπαιχνίδια. Νούμερο σχεδόν απίστευτο κι όμως λογικό εάν συνάμα αναλογιστούμε ότι το 22% των παικτών παγκοσμίως επιδίδεται σε online αγορές αξεσουάρ, που θα αναβαθμίσουν τον ήρωα του παιχνιδιού του, χρησιμοποιώντας πραγματικά χρήματα, φυσικά. Και αυτό το 22% αντιστοιχεί σε 4,5 εκατομμύρια παίκτες, από τα 20 εκατομμύρια που παίζουν σε συνδρομητικά διαδικτυακά παιχνίδια (μαζικά κυρίως). Φυσικά, οι Ελληνες παίκτες δεν αποτελούν εξαίρεση, αφού πολλοί είναι αυτοί που επισκέπτονται τις παράνομες συνήθως ιστοσελίδες.

Η αγοραπωλησία μπορεί να είναι νόμιμη ή παράνομη, αναλόγως το βιντεοπαιχνίδι.

Πίσω από τις νόμιμες ιστοσελίδες βρίσκεται η ίδια η εταιρία -ή εξουσιοδοτημένος σύμφωνα με το νόμο αντιπρόσωπος- στην οποία ανήκει το βιντεοπαιχνίδι. Η αγοραπωλησία είναι νόμιμη και φυσικά φορολογείται, ενώ επιπλέον σέβεται και τους νόμους περί πνευματικής ιδιοκτησίας.

Πίσω από την παράνομη ιστοσελίδα «κρύβονται» οι γνωστοί «gold farmers». Για λογαριασμό ενός επιχειρηματία-αφεντικού, Κινέζοι (σε ποσοστό 80% με 85%), Ανατολικοευρωπαίοι, Ρώσοι και εσχάτως Ινδοί (που αναμένεται να «κλέψουν» μεγάλο ποσοστό της πίτας από τους Κινέζους, όταν βελτιωθούν οι διαδικτυακές συνδέσεις τους) περνούν 12 ώρες την ημέρα, επτά ημέρες την εβδομάδα παίζοντας ένα συγκεκριμένο βιντεοπαιχνίδι για 145 δολάρια το μήνα. Και μπορεί στο μέσο δυτικό εργαζόμενο οι συνθήκες και οι μισθοί αυτοί να φαντάζουν απαράδεκτοι, για το μέσο Κινέζο όμως αποτελούν τον επίγειο παράδεισο. Γιατί τα ίδια ακριβώς χρήματα, υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες, θα κέρδιζαν δουλεύοντας ως οικοδόμοι…

Σε ορισμένους εικονικούς κόσμους λοιπόν -όπως το World of Warcraft (WoW) και το Age of Conan (AoC)- η ενέργεια αυτή γίνεται παράνομα, αλλά, όπως λέει ο κύριος Αναγνώστου, καθηγητής Πληροφορικής στο Τμήμα Πληροφορικής του Ιόνιου Πανεπιστημίου, «σε αρκετούς κόσμους, όπως τα Second Life και Entropia, υποστηρίζονται τέτοιες συναλλαγές με άμεση αντιστοιχία του εικονικού νομίσματος με το δολάριο των ΗΠΑ. Τα χρήματα που διακινούνται στους εικονικούς κόσμους είναι τόσα πολλά που πολλές κυβερνήσεις, όπως αυτή της Κίνας αλλά και των ΗΠΑ, μελετούν την εισαγωγή φορολογίας της εικονικής περιουσίας. Οσο αυξάνει η συμμετοχή σε εικονικούς κόσμους τόσο αυξάνει το δυνητικό αγοραστικό κοινό. Οι χρήστες είναι διατεθειμένοι να ξοδέψουν αρκετά λεφτά προκειμένου να αναβαθμίσουν και να εξοπλίσουν το εικονικό εγώ τους».

Μπορεί λοιπόν οι εικονικοί κόσμοι να αποτελούν για εκατομμύρια παίκτες σε ολόκληρο τον κόσμο μια ψυχαγωγική διέξοδο και έναν τρόπο κοινωνικοποίησης μέσω Διαδικτύου, τώρα πια όμως όλο και περισσότεροι στρέφονται προς το χώρο αυτό προκειμένου να αποκατασταθούν επαγγελματικά. Και μάλιστα πολλές φορές με μεγάλη επιτυχία. Οπως λέει στον ΕΤ ο κύριος Κώστας Αναγνώστου, «εκτός της ιδιαίτερης περίπτωσης της Ailin Graef η οποία έγινε εκατομμυριούχος εμπορευόμενη ψηφιακά ακίνητα στον εικονικό κόσμο του Second Life, πολλές είναι οι αναφορές για άτομα που κερδίζουν πολλαπλάσια από ό,τι θα κέρδιζαν σε μια δουλειά στον πραγματικό κόσμο κατασκευάζοντας ή συλλέγοντας και πουλώντας εικονικά αντικείμενα: ρούχα για εικονικούς χαρακτήρες (avatars), οπλισμό, σπάνια αντικείμενα, πολύτιμους λίθους, χρυσό, σπίτια, μέχρι τουριστικά θέρετρα και διαστημικούς σταθμούς».

Εάν, λοιπόν, αναλογιστούμε τα εκατομμύρια που ξοδεύονται παγκοσμίως το χρόνο προκειμένου να αναβαθμιστούν χαρακτήρες βιντεοπαιχνιδιών, τότε, όπως υποστηρίζει ο κύριος Αναγνώστου «δεν είναι παρατραβηγμένο να φανταστούμε ένα μέλλον στο οποίο η εργασία αποκλειστικά σε ένα εικονικό κόσμο με παροχή υπηρεσιών και πώληση εικονικών αντικείμενων σε άλλους χρήστες έναντι πραγματικής αμοιβής θα είναι κάτι το κοινότοπο».

Διαδικασία

Αρχικά, ο παίκτης θα λάβει κρυφό μήνυμα (δηλαδή μήνυμα που μόνο αυτός μπορεί να δει) μέσα στο παιχνίδι, ότι σε κάποια συγκεκριμένη ιστοσελίδα μπορεί να αγοράσει ό,τι του χρειάζεται. Από χρυσό (τα 100 χρυσά νομίσματα κοστίζουν περί τα €15-20) και πανοπλίες, μέχρι όπλα και εικονικό φαγητό για το χαρακτήρα του. Ο χρήστης κατόπιν επισκέπτεται το site, επιλέγει το αντικείμενο ή το ποσό που επιθυμεί, πληρώνει με την πιστωτική ή προπληρωμένη του κάρτα. Κατόπιν, αναφέρει σε ποιο online βιντεοπαιχνίδι είναι ο χαρακτήρας του και το όνομά του. Την επόμενη μέρα ο παίκτης θα λάβει μέσω του ταχυδρομείου του παιχνιδιού τα χρήματα ή τα αντικείμενα που αγόρασε.

ΝΤΑΡΑΔΗΜΟΥ ΑΡΕΤΗ

Ελεύθερος Τύπος


4 Responses to “Εικονικές αγοραπωλησίες με αληθινό χρήμα”


  1. 1 Νίκος
    Μαρτίου 19, 2009 στο 9:01 μμ

    Στο παραπάνω άρθρο φαίνεται καθαρά η αρνητική πλευρά των videogames. Ο σκοπός τον παιχνιδιών είναι να περνάμε ευχάριστα την ώρα μας και όχι να «καιγόμαστε» με τις ώρες στα Net cafe παίζοντας ανούσια παιχνίδια. Όσο ελκυστικό και να είναι κάποιο παιχνίδι δεν είναι λύση αυτή, να πληρώνει κανείς με αληθινό χρήμα για να «πάει» καλύτερα στο παιχνίδι αυτό έτσι χάνεται η ουσία του παιχνιδιού.

  2. 2 2926
    Ιουλίου 7, 2010 στο 4:02 μμ

    Σκέψεις περι στερεοτύπων

    Α. ΔΕΝ υπάρχει χρήμα ούτε εικονικό ούτε ανύπαρκτο. Οι ιδιωτικές τράπεζες έχουν το δικαίωμα να εκδίδουν λογιστικά χρήμα αλλά από την στιγμή της πράξης και μετά είναι τόσο πραγματικό όσο και αυτό που κερδίζεις όταν παράγεις καιπουλάς 1 κιλό ντομάτες.
    Β. Ο σκοπός για τον οποίον δημιουργήθηκαν τα χρηματιστήρια είναι για να παρέχουν φθηνά κεφάλαια στις εισηγμένες εταιρίες. Σας διαβεβαιώ ότι αν κλείσουν, όλα μα όλα τα προϊόντα γύρω μας θα γίνουν ακριβότερα, καθώς οι μεγάλες εταιρίες θα προστρέξουν στις τράπεζες για εξεύρεση κεφαλαίων και θα αναγκαστούν να πληρώνουν τόκους για χρήματα που σήμερα τους παρέχονται δωρεάν μέσω των χρηματιστηρίων. Φυσικά και παραδέχομαι ότι υπάρχουν υπερβολές αλλά αυτό δεν με πείθει ότι είναι ικανό να αναιρέσει τον σκοπό για τον οποίον δημιουργήθηκαν.
    Γ. Στην πραγματική οικονομία υπάρχει η γεωργία, η βιομηχανία και οι υπηρεσίες. Και υπάρχουν όχι γιατί κάποιος το όρισε έτσι αλλά γιατί όλοι τις χρειάζονται κατά περιόδους. Τι παράγει για παράδειγμα η Vodafone; Καλύπτει την ανάγκη μου να βρώ κάποιον όταν τον ψάχνω, όταν αρρωστήσω, όταν μου σκάσει το λάστιχο και είμαι βράδυ στην εθνική οδό. Ακόμη και ο γεωργός χρειάζεται αυτήν την υπηρεσία, όπως αντίστοιχα και ο ιδιοκτήτης της Vodafone χρειάζεται λαχανικά στο πιάτο του. Το αν παράγεις κάτι ή όχι δεν μπορεί να το ορίσει κανείς παρά μόνο αυτός που του καλύπτεις την ανάγκη. Αν αυτός δεν υπάρχει τότε το επάγγελμα σου εξαφανίζεται όπως του παγοπώλη που τον αντικατέστησαν τα ψυγεία. Με την λογική αυτή υπάρχουν και οι plasma τηλεοράσεις και οι πόρσε καγιεν.

    Η αποκλειστική δουλειά του κράτους στο καπιταλιστικό περιβάλλον του σήμερα είναι να θέτει τους κανόνες του παιχνιδιού. Όταν το κάνει σωστά όλη η οικονομία ευημερεί. Όταν το κάνει λάθος ζούμε καταστάσεις σαν τις σημερινές.
    Γίνονται προσπάθειες παγκοσμίως για βελτίωση αυτών των κανόνων.

    http://29-26.blogspot.com/


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Μαρτίου 2009
Δ T Τ T Π S S
« Ιαν.   Apr »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031  

Αρέσει σε %d bloggers: