07
Δεκ.
08

Κάνε οικονομία, παίξε ένα βιντεοπαιχνίδι!

Ακούμε, και αρκετοί από εμάς ζούμε, καθημερινά για την οικονομική κρίση που μαστίζει όλο το πλανήτη, για τις εταιρίες που κλείνουνε η μία μετά την άλλη, για τον μειούμενο τζίρο των επιχειρήσεων. Πολλές οι δυσοίωνες προβλέψεις για την διάρκεια της κρίσης και τις επιπτώσεις της στην ανεργία. Μέσα στην γενική οικονομική αναταραχή που φαίνεται να αγγίζει και να πλήττει τα πάντα, μια βιομηχανία προχωρά με σταθερά ανοδική πορεία και καταφέρνει να έχει κέρδη ρεκόρ: η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών.

Υπάρχουν 2 μια απλοί λόγοι για το, εκ πρώτης όψεως παράξενο, φαινόμενο αυτό.

Ο πρώτος λόγος είναι ότι η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών παρουσιάζει σταθερή άνοδο εδώ και αρκετά χρόνια. Η άνοδος αυτή επιτυγχάνεται με την σταδιακή διεύρυνση του αγοραστικού κοινού των βιντεοπαιχνιδιών, κάτι που τα τελευταία χρόνια βοήθησε πολύ το Nintendo Wii και τα «περιστασιακά παιχνίδια» όπως παιχνίδια στο Internet (Web games) και παιχνίδια ρυθμού και μουσικής (όπως το Rock Band και το Guitar Hero). Χωρίς φυσικά να αποκλείσουμε τις πολύ μεγάλες προσπάθειες της Microsoft για μια περισσότερο προσβάσιμη κονσόλα και την ολοένα και μεγαλύτερη έμφαση που δίνει στο μάρκετινγκ των παιχνιδιών σε μη «φανατικό» κοινό.

Ο δεύτερος λόγος είναι ότι τα βιντεοπαιχνίδια προσφέρουν φθηνή ψυχαγωγία για όλη την οικογένεια. Είναι μια δικαιολογία να μείνουν όλα τα μέλη της οικογένειας σπίτι και να περάσουν μερικές ψυχαγωγικές ώρες. Αποφεύγεται έτσι μια δαπανηρή έξοδο σε εστιατόριο ή σινεμά. Σε μια οικογένεια κοστίζει πολύ μια έξοδος στο σινεμά αν αναλογιστούμε ότι προσφέρει μόνο 2 ώρες ψυχαγωγία. Ένα βιντεοπαιχνίδι προσφέρει τουλάχιστον 10, ή και πολύ περισσότερες για παιχνίδια πολλών χρηστών.

Τα βιντεοπαιχνίδια είναι πλέον (στις περισσότερες κοινωνίες) ένα αποδεκτό μέσο ψυχαγωγίας, το οποίο ξεπερνά σε εισπράξεις την βιομηχανία κινηματογράφου. Πάνω από 90 εκατομμύρια κονσόλες (Nintendo Wii, Xbox 360 και Playstation 3) έχουν πουληθεί από το 2005 και μετά. Αν σε αυτό το τεράστιο νούμερο προσθέσουμε και την ήδη τεράστια εγκατεστημένη βάση από 120 εκατομμύρια Playstation 2 και μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια προσωπικούς υπολογιστές ικανούς να παίξουν παιχνίδια τότε συνειδητοποιούμε το πραγματικά τεράστιο κοινό παικτών.

Επιπλέον αυτό το φθινόπωρο/χειμώνα υπάρχει μια τεράστια ποικιλία από μεγάλες παραγωγές (οι οποίες κάνουν και τις μεγαλύτερες εισπράξεις συνήθως) για κάθε γούστο: LittleBigPlanet, Gears of War 2, Fallout 3, Fable 2, Tomb Raider: Underworld, Dead Space, Left 4 Dead και άλλες, σε συνδυασμό με τα πάντα δημοφιλή παιχνίδια για Wii και τη νέα επέκταση του World of Warcraft.

Όπως δείχνει η μέχρι τώρα κατάσταση, η βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών θα επιβιώσει της οικονομικής κρίσης και να συνεχίσει να παρουσιάζει ανοδικές τάσεις. Αν κάποιος πληγεί από την κρίση αυτή θα είναι μάλλον η Sony που από την μια βασίζεται πολύ στην αγορά των ηλεκτρονικών ειδών (τηλεοράσεις, hi-fi) για την επιβίωση της (που είναι μια αγορά που επηρεάστηκε από την κρίση), από την άλλη βρίσκεται σε δυσμενέστερη θέση σε σχέση με τις άλλες δυο εταιρίες λόγω του κόστους της κονσόλας της καθώς και της μικρής ποικιλίας ποιοτικών παιχνιδιών (σε αποκλειστικότητα) που θα τραβούσαν περισσότερους πελάτες σε αυτή.


8 Responses to “Κάνε οικονομία, παίξε ένα βιντεοπαιχνίδι!”


  1. Δεκεμβρίου 21, 2008 στο 3:03 πμ

    Καλημέρα, ανακάλυψα μόλις το blog και θέλω να δώσω συγχαρητήρια,καθώς δεν είναι πολλοί αυτοί που αντιμετωπίζουν τα games με σοβαρότητα στη σημερινή Ελλάδα – όταν δε αυτό προέρχεται από άνθρωπο που και έχει εργαστεί στο χώρο αλλά και βρίσκεται στη θέση να διδάσκει σχετικά με το θέμα στη χώρα μας, αξίζει σίγουρα την προσοχή!

    Σωστά τα όσα λες στο post, αν και δυστυχώς τα πρόσφατα παραδείγματα της Midway και της Free Radical μας δείχνουν ότι οι μεσαίας κατηγορίας εταιρίες δεν είναι καθόλου ασφαλείς, ενώ ακόμα και οι κολοσσοί βρίσκονται στη θέση να απολύουν κόσμο.

    Πάντως το ειρωνικό είναι ότι όπως ακούγεται, είναι οι «hardcore gamers» που θα στηρίξουν τη βιομηχανία σ’αυτούς τους καιρούς, ακριβώς επειδή μπορεί να θυσιάζουμε πολλά, αλλά θα μαζέψουμε λεφτά για να παίξουμε τα αγαπημένα μας παιχνίδια, άλλος περισσότερο κι άλλος λιγότερο…

  2. Δεκεμβρίου 21, 2008 στο 8:12 πμ

    Ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια!

    Για την Free Radical το έμαθα πρόσφατα και λυπήθηκα ιδιαίτερα γιατί ήταν μια ανεξάρτητη εταιρία (οι υπάλληλοι ήταν πρώην εργαζόμενοι της Rare) που πάλευε να επιτύχει μόνη της με καλά αποτελέσματα (ιδίως τα Timesplitters). Επένδυσε πολλά όμως στο Haze το οποίο δεν απέδωσε τα αναμενομενα οπότε η εταιρία βρέθηκε σε άσχημη θέση.

    Η βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών σε επίπεδο εταριών κάθε άλλο παρά σταθερή είναι και κατά καιρούς έχουν κλείσει πολλές εταιρίες. Κατά κανόνα ο λόγος για αυτό είναι η κακοδιαχείριση και έλλειψη καινοτομίας.

    Αλλά συνολικά συνεχίζει παρόλα αυτά να παρουσιάζει άνοδο.

    Σίγουρα οι hardcore gamers κρατούν ως ένα βαθμό την αγορά των βιντεοπαιχνιδιών, ιδίως τις μεγάλες παραγωγές.

  3. 3 Sir
    Δεκεμβρίου 25, 2008 στο 3:01 πμ

    Καλησπέρα κι από εμένα🙂

    Αναφορικά με τη βιομηχανία των videogames και το κατά πόσο θα μείνει ανεπηρέαστη από την οικονομική «κρίση» πιστεύω πως υπάρχουν και χρήζουν ανάλυσης δύο διαφορετικές όψεις -στο ίδιο πάντα νόμισμα.

    Η πρώτη έχει να κάνει με το γεγονός ότι στην αγορά-βαρόμετρο της Ευρώπης, αυτή της Μεγάλης Βρετανίας, η βιομηχανία των videogames εμφανίζοντας τεράστια άνοδο, έφτασε το 2008 να ξεπεράσει σε έσοδα το άθροισμα αυτών της μουσικής και των DVD. Διαβάζοντας καθημερινά βρετανικό, έντυπο και ιντερνετικό Τύπο, μπορώ κι εγώ ο ίδιος να επιβεβαιώσω τη στροφή των Βρετανών στα videogames ως εναλλακτικό τρόπο ψυχαγωγίας. Για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια, οι κάτοικοι του «νησιού» βλέπουν τα έξοδα να ξεπερνούν τα έσοδα κι έτσι, ψάχνουν τρόπους να μειώσουν τα πρώτα. Από το να πάρουν λόγου χάρη οι γονείς τα παιδιά ένα απόγευμα και να πάνε σινεμά ξοδεύοντας μέσες-άκρες £30-40, δίνουν τα ίδια χρήματα για ένα videogame και ξενοιάζουν για πολύ περισσότερο καιρό με την ψυχαγωγία των πιτσιρικιών.

    Η δεύτερη όψη ωστόσο έχει να κάνει με τα όσα πρόσφατα διαβάσαμε για τις εταιρείες-κολοσσούς του χώρου όπως επί παραδείγματει την Electronic Arts η οποία αν και λίγους μήνες πριν προσέφερε δισεκατομμύρια δολάρια για την εξαγορά της Take-Two, πλέον έχει φτάσει στο σημείο να απολύει υπαλλήλους ενώ στα διάφορα fora ανά το διαδίκτυο ήδη ακούγονται οι πρώτοι ψίθυροι σχετικά με πιθανή εξαγορά της! Η άλλωτε κραταιά Midway πωλήθηκε έναντι $100.000 μόλις μετρώντας όμως χρέη της τάξεως των $70.000.000! Η Free Radical, τα είπατε κι εσείς, δε θα μας ξαναενοχλήσει πια δυστυχώς…

    Είναι δύσκολοι οι καιροί με όλα αυτά που ηθελημένα ή όχι συμβαίνουν, δεν αντιλέγω. Επιτρέψτε μου να θεωρώ όμως ότι όπως όλες αυτές οι εταιρείες-γίγαντες (και όχι μόνο στη videogames industry) έπεσαν θύματα της «κρίσης» με απότελεσμα εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στον πλανήτη να είναι πια άνεργοι, εξίσου εύκολα θα μπορούσαν να είχαν πάρει τα μέτρα τους και να είχαν αποφύγει κάθε δυσάρεστη συνέπεια. Πώς; Δε γίνεται; Η Telstra αγαπητοί μου επενδύει απίστευτα ποσά στην ανάπτυξη του eHSPA σε μια περίοδο που όλοι κλαίγονται. Αυτοί δηλαδή που βρήκαν τα λεφτά; Θέμα προγραμματισμού είναι όλα…

    Κλείνοντας και επιστρέφοντας στο θέμα μας, προσωπικά θεωρώ ότι η videogames industry έχει μπροστά της λαμπρά χρόνια. Τα βιντεοπαιχνίδια γίνονται mainstream σε ολοένα και περισσότερες χώρες, κερδίζοντας επιπλέον φίλους και μεγαλώνοντας το κοινό στο οποίο απευθύνονται. Το ποιος «φταίει» περισσότερο γι’ αυτό και το γιατί, είναι μια άλλη, μεγάλη κουβέντα…😉

    Καλές γιορτές!

  4. Δεκεμβρίου 29, 2008 στο 12:49 μμ

    Μέσα σε όλα ευτυχώς που υπάρχει το steam. Αυτό σημαίνει πραγματική έρευνα αγοράς… Στο ένα σημείο (στα καταστήματα) να έχουν το Bioshock στην αρχική του τιμή και στο steam με χριστουγεννιάτικη προσφορά για λίγες μέρες, να το έχει 5 ευρώ!😀


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Δεκεμβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Νοέ.   Ιαν. »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  

Αρέσει σε %d bloggers: