07
Οκτ.
08

Το πιο ανόητο κλείδωμα παιχνιδιού;

Tο κλείδωμα σε ένα παιχνίδι ήταν πάντα μια απεγνωσμένη προσπάθεια των εταιριών που εκδίδουν τα βιντεοπαιχνίδια να αποτρέψουν τους παίκτες από το να αντιγράψουν και να παίξουν δωρεάν το προϊόν τους σε προσωπικούς υπολογιστές.

Θυμάμαι τις ανόητες ερωτήσεις του Leisure Suit Larry, που υποτίθεται ότι μπορούσε να απαντήσει μόνο ένας ενήλικας. Σε άλλα παιχνίδια υπήρχαν ερωτήσεις που μπορούσαν να απαντηθούν μόνο αν είχες στην κατοχή σου το βιβλιαράκι του παιχνιδιού (ποια είναι η δεύτερη λέξη στη τρίτη γραμμή της ογδόης σελίδας;). Όταν τα φωτοτυπικά έγιναν κοινός τόπος, βγήκαν κλειδώματα σε γυαλιστερό χαρτί ή με συνδυασμούς (Monkey Island) που δεν μπορούσαν να φωτοτυπηθούν.

Αργότερα περισσότερο πολύπλοκοι τρόποι αναπτύχθηκαν για το κλείδωμα του παιχνιδιού, δισκέτες και αργότερα CD που δεν μπορούσαν να αντιγραφούν. Γενική κατακραυγή ξεσήκωσε το κλείδωμα του παιχνιδιού StarForce το οποίο εγκαθιστούσε επιπλέον λογισμικό στον υπολογιστή πράγμα που από την μία το έκανε μεν δύσκολο να αντιγραφεί, από την άλλη άνοιγε τρύπες ασφαλείας στο σύστημα που μπορούσαν εύκολα να εκμεταλλευτούν hackers.

Η τελευταία μόδα στο κλείδωμα των παιχνιδιών είναι η σύνδεση του μέσω Internet με τον κεντρικό server της εταιρίας για την διαπίστωση της γνησιότητας του (Spore, Mass Effect, τα παιχνίδια της Valve).

Η χειρότερη εμπειρία μου από σύστημα κλειδώματος ήταν αυτή του Half Life 2, το οποίο αγόρασα νόμιμα και έτρεξα με μεγάλη λαχτάρα να παίξω στον υπολογιστή μου. Ή έτσι νόμιζα. Ο installer του παιχνιδιού αφού εγκατέστησε το Steam και το παιχνίδι, απαίτησε να συνδεθώ με τον server της εταιρίας για να πιστοποιήσει την γνησιότητα του. Είχα μόνο ένα 56Κ modem αυτή την εποχή, αλλά φαντάστηκα ότι θα τα κατάφερνα, ένα κλειδί θα έστελνε μόνο. Ή έτσι νόμιζα. Ο installer διαπίστωσε ότι υπήρχε καινούργια έκδοση του Steam στον server και ότι έπρεπε να την εγκαταστήσω πριν με αφήσει να παίξω το παιχνίδι. Και άρχισε να κατεβάζει ένα 3+ MB αρχείο μέσω της 56Κ γραμμής μου. Εν κατακλείδι ξόδεψα κανένα τρίωρο πριν τελικά καταφέρω να παίξω το παιχνίδι που αγόρασα νόμιμα. Δεν τέλειωσε βέβαια εκεί η ενόχληση, αφού κάθε φορά που δοκίμαζα να τρέξω το παιχνίδι, αυτό απαιτούσε να συνδεθώ στο Internet για να ελέγξει την γνησιότητα του. Όσοι είχατε dialup modem θα θυμάστε πόση ώρα παίρνει αυτό. Καταράστηκα άπειρες φορές τους άτιμους τους πειρατές που σπάνε τα παιχνίδια και τις εταιρίες που εφευρίσκουν ανόητα κλειδώματα που μόνο τους νόμιμους κατόχους των παιχνιδιών αποτρέπουν από το να απολαύσουν ένα παιχνίδι.

Ποια είναι η δική σας χειρότερη εμπειρία από κλείδωμα σε παιχνίδι;


4 Responses to “Το πιο ανόητο κλείδωμα παιχνιδιού;”


  1. Οκτωβρίου 7, 2008 στο 4:18 μμ

    Νομίζω ότι το Steam την εποχή του HL2 ηταν μπροστά απο την εποχή του. Τώρα με τις δεκάδες mbit download που έχουμε όλοι ειναι πλέον ίσως ο καλύτερος τρόπος για να διανείμεις ένα παιχνίδι (πολύ πιο πρακτικό απο το να πάω σε μαγαζι πχ). Τότε όμως ήταν απαράδεκτο… Και εγώ ως παίχτης CS 1.6 τα είχα δει όλα που μια φορά την εβδομάδα μου έκανε update και πλήρωνα και πληρωνα και πλήρωνα… Τι μου θύμισες!🙂 Ηταν με διαφορά η χειρότερη εμπειρία. Και το καλύτερο ήταν όταν έπεφτε η γραμμη και έπρεπε να ξαναρχίσει!!!

    Τώρα απο εκεί και πέρα, θυμάμαι και εγω χαρακτηριστικά τα κλειδώματα της Lucasarts που ακόμα με τυραννάνε. Πρόσφατα εγκατέστησα το Fate of Atlantis στο κινητό μου και δε μπορούσε με τίποτα να βρω πως να συνδυάσω τις πέτρες για να αρχίσει το παιχνίδι!🙂

  2. Νοεμβρίου 5, 2008 στο 9:47 πμ

    Κι όμως, το Fate of Atlantis είχε έναν πολύ εύκολο τρόπο να «παρακάμψεις» το κλείδωμα. Αν πάταγε κανείς enter συνεχώς με το που ξεκίναγε το παιχνίδι, οι τρεις πέτρες «κλείδωναν» σε συγκεκριμένο συνδυασμό – χρειάζονταν δηλαδή να μάθεις μόνο ένα δυνατό συνδυασμό και μετά το manual ήταν άχρηστο.

    Αναρωτιέμαι, αν μετά από τόσα χρόνια θα μπορούσα να τον θυμηθώ (με την εικόνα μπροστά μου, όχι «στον αέρα») τόσες φόρες που είχα παίξει το παιχνίδι.


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Οκτωβρίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Σεπτ.   Νοέ. »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Αρέσει σε %d bloggers: