22
Jul
08

Το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών(;)

Η πρόσφατη γέννηση του γιου μου, μου έδωσε αφορμή να σκεφτώ το μέλλον. Ήθελα να αποφύγω όμως τη γνωστή μελλοντολογία για το πως θα είναι η κατάσταση στην Ελλάδα σε 15 χρόνια, αν θα έχουμε πρωθυπουργό με επώνυμο Καραμανλή ή Παπανδρέου, αν το πετρέλαιο θα έχει φτάσει 1000 δολάρια το βαρέλι, αν θα υπάρχει δάσος να καεί κλπ, θέματα που έχουν αναλυθεί διεξοδικά από ειδήμονες, αναλυτές και μέντιουμ.

Αντ’ αυτού είπα να πρωτοτυπήσω λίγο και να αναρωτηθώ πως θα είναι το μέλλον του σαν παίκτη βιντεοπαιχνιδιών. Ποια θα είναι άραγε η κατάσταση της βιομηχανίας των βιντεοπαιχνιδιών σε, ας πούμε, 10-15 χρόνια από σήμερα;

Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς. Τα βιντεοπαιχνίδια είναι μια μίξη ψυχαγωγίας και τεχνολογίας. Όπως έχει φανεί μέχρι τώρα, η εξέλιξη της τεχνολογίας ήταν και συνεχίζει να είναι αλματώδης. Αυτό που είναι σίγουρο είναι ότι ο φωτορεαλισμός στα παιχνίδια θα έχει επιτευχθεί, θα είναι αδύνατο να ξεχωρίσεις μια εικόνα από παιχνίδι από μια πραγματική φωτογραφία (αυτό θα συμβεί νωρίτερα από τα 10 χρόνια). Το ίδιο θα συμβεί και με τους χαρακτήρες των παιχνιδιών που θα είναι εντελώς «ανθρώπινοι» με συμπεριφορά νοήμονος όντος. Η αναγνώριση φωνής θα είναι κυρίαρχος τρόπος αλληλεπίδρασης με το παιχνίδι. Επίσης ο χειρισμός των παιχνιδιών θα απλοποιηθεί πολύ, τα χειριστήρια των σημερινών παιχνιδομηχανών θα καταργηθούν και την θέση τους θα καταλάβουν απλούστερα χειριστήρια που θα βασίζονται την ανίχνευση κίνησης χεριού, ματιού/κεφαλιού και σώματος του χρήστη.

Θα υπάρχουν οι Sony, Microsoft και Nintendo; Κατά πάσα πιθανότητα ναι. Η Microsoft σαν εταιρία έχει πολύ γερά θεμέλια στο χώρο των λειτουργικών συστημάτων και λογισμικού γραφείου, χωρίς ουσιαστικό ανταγωνισμό, και συνεπώς μεγάλα χρηματικά αποθέματα. Δεν είναι απίθανο να βγει τελικός νικητής από την κούρσα επικράτησης στο χώρο των παιχνιδομηχανών. Η Sony στηρίζεται  στην τεχνολογία για ψυχαγωγία που αναπτύσσει (τηλεοράσεις, BluRay players, Playstation, ηχοσυστήματα, παραγωγή ταινιών) όμως στο χώρο αυτό, αντίθετα με την Microsoft, αντιμετωπίζει σοβαρό ανταγωνισμό. Είναι πιθανόν στο μέλλον να στερέψουν τα χρηματικά της αποθέματα. Η Nintendo είναι λιγότερο προβλέψιμη. Είναι η εταιρία με την μεγαλύτερη διάθεση για καινοτομία και φαίνεται να παίρνει και τα μεγαλύτερο ρίσκο, όπως στο Wii και το DS. Στην τρέχουσα γενιά κονσόλων θα βγει πιθανότατα ο νικητής (είναι ήδη νικητής στην φορητές κονσόλες). Ο χώρος χρειάζεται εταιρίες σαν και αυτή και ελπίζω να συνεχίσει να καινοτομεί όπως τώρα.

Τι μορφή θα έχει η κονσόλα στο μέλλον; Αν κρίνουμε από τη μέχρι στιγμής εξέλιξη θα είναι ένα πανίσχυρο media hub μηχάνημα. Εκτός από παιχνίδια, βασική χρήση της θα είναι και το download ψηφιακού περιεχομένου δηλαδή ταινιών και μουσικής. Τηλεοπτικά κανάλια θα περνούν μέσα από αυτή και θα υποστηρίζει εγγραφή και αναπαραγωγή τους από το δίσκο. Η αγορά ταινιών, μουσικής, παιχνιδιών και τηλεόρασης μέσω των ιδιωτικών δικτύων των εταιριών που κατασκευάζουν τις κονσόλες όπως το Xbox Live και PSN θα είναι βασική πηγή εισοδήματος των εταιρίων, μεγαλύτερη από τα σημερινά έσοδα από την πώληση παιχνιδιών με κλασσικά μέσα διανομής (DVD ή BluRay).

Πώς θα είναι τα παιχνίδια στο μέλλον; Εδώ τα πράγματα είναι ακόμα πιο αβέβαια. Η τεράστια διεύρυνση της αγοράς βιντεοπαιχνιδιών με την εισροή σε αυτή των περιστασιακών παικτών  πιθανώς να αλλάξει την μορφή των παιχνιδιών. Οι περιστασιακοί παίκτες προτιμούν παιχνίδια μικρότερα σε διάρκεια, με απλούστερο χειρισμό και έμφαση στην σκέψη και λιγότερο στην δράση. Αριθμητικά είναι ήδη περισσότεροι από τους «φανατικούς» παίκτες που προτιμούν τις μεγάλες παραγωγές.

Τα περιστασιακά παιχνίδια είναι φθηνότερα στην κατασκευή και απαιτούν μικρότερες ομάδες ανάπτυξης. Είναι πολύ πιθανό οι εταιρίες στο μέλλον να μην μπορούν να δικαιολογήσουν τους τεράστιους προϋπολογισμούς που απαιτούνται για την κατασκευή μεγάλων παραγωγών όπως το Halo 3 ή το Grand Theft Auto IV, τα οποία θα απευθύνονται στην μειοψηφία των «φανατικών» παικτών, και να επικεντρωθούν στα περιστασιακά παιχνίδια που πιθανώς να τους αποφέρουν μεγαλύτερο κέρδος.

Το οικονομικό μοντέλο της βιομηχανίας των παιχνιδιών θα αλλάξει, οι εταιρίες θα μειώσουν το αρχικό κόστος αγοράς ενός παιχνιδιού (ή θα το διαθέτουν και δωρεάν), και θα βασίζουν τα έσοδα τους στην διαφήμιση εντός του παιχνιδιού και στις «μικρο-πληρωμές» κατά τις οποίες ο χρήστης θα πληρώνει ένα μικρό ποσό για να αγοράσει εξτρα περιεχόμενο στο παιχνίδι, για παράδειγμα επιπλέον ζωή, ένα πιο ισχυρό όπλο κλπ.

Υπάρχει ακόμα ένα αστάθμητος παράγοντας στην μορφή των παιχνιδιών. Τα παιχνίδια μέχρι τώρα αναπτύσσονταν (και παίζονταν) από άτομα της προηγούμενης χιλιετίας (προ 2000). Για τα άτομα αυτά (η γενιά Χ) βασικό στοιχείο παιχνιδιού ήταν η διαδρομή και η προσπάθεια ενός χαρακτήρα για την διάσωση του κόσμου. Όλα τα παιχνίδια μέχρι σήμερα λίγο-πολύ στηρίζονται στις περιπέτειες ενός χαρακτήρα (εκτός των MMOGs).

Η μετά-2000 γενιά όμως έχει γεννηθεί σε ένα δικτυωμένο κόσμο. Για αυτούς η συνεχής επικοινωνία με φίλους και γνωστούς είναι κάτι το δεδομένο και το αποζητάν κάθε στιγμή. Το social-networking είναι κάτι το φυσικό. Η ιδέα ενός μοναχικού καβαλάρη που θα σώσει τον κόσμο είναι ξένη για αυτούς. Σε 10 χρόνια τα άτομα αυτά θα στηρίζουν την βιομηχανία βιντεοπαιχνιδιών και σαν καταναλωτές και σαν δημιουργοί. Μπορούμε να υποθέσουμε ότι η μορφή των βιντεοπαιχνιδιών θα είναι πολύ διαφορετική από ότι θα είναι σήμερα, με βασικό στοιχείο της την συλλογική προσπάθεια για την επίτευξη του στόχου και θα βασίζονται πολύ στην κοινωνική αλληλεπίδραση.

Το κλάμα του μωρού με επαναφέρει βίαια στην πραγματικότητα. Προς το παρόν παραμένω με το απαρχαιωμένο (αλλά τουλάχιστον ασύρματο) χειριστήριο της κονσόλας μου να προσπαθώ να σώσω μόνος μου, για ακόμα μια φορά, την ανθρωπότητα.


7 Responses to “Το μέλλον των βιντεοπαιχνιδιών(;)”


  1. 1 Eric Draven
    Ιουλίου 24, 2008 στο 9:03 πμ

    Βασικά, αυτό που ελπίζω εγώ να γίνει στο μέλλον είναι η χρήση virtual reality στα βιντεοπαιχνίδια. Νομίζω θα είναι το απόλυτο.

  2. 2 thinkinggamer
    Ιουλίου 25, 2008 στο 9:22 πμ

    Με την χρήση virtual reality φαντάζομαι εννοείς κράνος και κάποιο γάντι για αλληλεπίδραση με το παιχνίδι, γιατί τα παιχνίδια είναι ήδη μια μορφή virtual reality. Είμαστε πολύ κοντά σε αυτό η τεχνολογία υπάρχει, είναι θέμα κόστους ακόμα. Έχουμε ήδη δει κάποια δείγματα πάντως με το controller του Wii. To απόλυτο θα ήταν να μπορούσαμε να μπούμε σε ένα δωμάτιο σαν το Holodeck και να παίζαμε το παιχνίδι σε «φυσικό» περιβάλλον, χωρίς controller ή τηλεοράσεις! Αυτό θα αργήσεί πάρα πολύ, αν το καταφέρουμε ποτέ.

  3. Σεπτεμβρίου 22, 2008 στο 8:34 μμ

    Αχ, αυτό το video στο youtube του τυπου στο MIT έχει κάψει κόσμο..!

    Προσωπικά, για το άμεσο μέλλον βλέπω και εγώ την εξαφάνιση του PC ως πλατφόρμας βιντεοπαιχνιδιών (χαρά στους linuxάδες!). Ταυτόχρονα πιστεύω ότι ο κύκλος ζωής κάθε γενιάς θα μικρύνει σημαντικά, σε ένα δίαστημα 3-4 ετών. Έτσι οι κονσόλες ουσιαστικά θα γίνουν (φθηνά) pcs που απλώς θα τα αλλάζουμε όσο συχνά αλλάζαμε hardware οι pc gamers. Έτσι και οι μέθοδοι καταπολέμησης της πειρατείας δεν θα γίνονται outdated, και οι κονσόλες θα αποδίδουν τεχνικά ικανοποιητικά στο κύκλο ζωής τους. Η γενιά αυτή, με το X360 να έχει πέσει ήδη κάτω απο τα 200e, το Wii να είναι εκεί που είναι μόνο χάρη σε ένα accelerometer , το PS3 στα τάρταρα και τους πάντες να εγκαταλείπουν το PC gaming είναι ένα δείγμα.

  4. Σεπτεμβρίου 23, 2008 στο 5:31 πμ

    papajohn, το PC δεν θα πεθάνει εύκολα σαν πλατφόρμα, αν μη τι άλλο το στηρίζουν τα περιστασιακά παιχνίδια (casual games) και τα MMORPGs, τα οποία δεν γνωρίζουν ακόμα μεγάλη διάδοση στις κονσόλες.

  5. Σεπτεμβρίου 23, 2008 στο 9:13 πμ

    Ναι, αλλά pc gaming με MMORPGs και flash-based παιχνίδια για μένα δεν είναι pc gaming!🙂 Και το μόνο που κρατά τα pc ενεργά ακόμα είναι τα εξής:
    1) Η ωριμότητα του online gaming σε pc και η δυνατότητα του publisher να ελέγχει πλήρως την υποδομή και τις πειρατικές κόπιες
    2) Η υπαρξη mouse/keyboard που είναι απαραίτητη για τα παιχνίδια αυτά (mmorpgs/casual)
    Δεν ξέρω αν τα συγκεκριμένα ειναι ικανά να κρατήσουν ζωντάνη τη πλατφόρμα για πολύ καιρό… Για μένα, pcgamer που δεν παίζω τέτοιους τύπους παιχνιδιών, πλέον βλέπω μόνο crossplatform ενδιαφέρουσες κυκλοφορίες.


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Ιουλίου 2008
Δ T Τ T Π S S
« Jun   Αυγ. »
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Αρέσει σε %d bloggers: