23
May
08

Βγείτε από την ντουλάπα

Παραδεχτείτε το! Σας αρέσει να παίζετε ηλεκτρονικά παιχνίδια! Όλο και κάποια πασιέντζα έχετε παίξει, όλο και κάποιο ναρκαλιευτή. Όλο και κάποιο Flash παιχνιδάκι έχετε κατεβάσει από το Internet. Οι πιο τολμηροί από εσάς θα έχουν σπαταλήσει αρκετές ώρες σε κάποιο strategy ή simulation (όπως Starcraft, The Sims, Warcraft) μετά το γραφείο (ή και στο γραφείο!). Και αρκετοί θα παίζετε κανένα παιχνιδάκι στο Playstation ή στο Xbox που πήρατε δήθεν για τον μικρό, αλλά που ο μικρός το είδε μόνο στα γενέθλια του!

Σε πολλούς ενήλικες αρέσει να παίζουν παιχνίδια σε υπολογιστή/κονσόλα, να αφήνουν για λίγο την στραβή πραγματικότητα και να ξεφεύγουν σε ένα κόσμο φανταστικό, ένα κόσμο στο οποίο μπορούν να θέσουν εκείνοι τους κανόνες και όχι η χαοτική καθημερινότητα. Όμως λίγοι το παραδέχονται, και ακόμα λιγότεροι θα το αναφέρουν σε μια συζήτηση για τυχόν ασχολίες, ενδιαφέροντα, χόμπι.

Το φαινόμενο αυτό το παρατηρώ έντονα όταν πάνω στην συζήτηση αναφέρω ότι έχω εργαστεί στην βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών στο παρελθόν και ασχολούμαι τώρα με τα παιχνίδια ερευνητικά/ακαδημαϊκά και επιπλέον σαν παίκτης. Τότε πολλοί σπεύδουν με καμάρι να μου ανακοινωνόσουν ότι και αυτοί παίζουν (στον υπολογιστή τους κυρίως) το τάδε παιχνίδι ή ότι τους αρέσει το τάδε παιχνίδι.

Γιατί όμως είναι τόσο πρόθυμοι να μοιραστούν το χόμπι τους μαζί μου; Μήπως επειδή ασχολούμαι και εγώ με τα παιχνίδια οπότε έχουμε κοινό σημείο αναφοράς; Μήπως γιατί ξέρουν ότι δεν πρόκειται να τους δω υποτιμητικά (ο γνωστός «τα βιντεοπαιχνίδια είναι για παιδιά» μύθος);

Είναι ταμπού να είσαι ενήλικας και να παραδέχεσαι ότι παίζεις ηλεκτρονικά παιχνίδια στην Ελλάδα ακόμα και σήμερα. Σήμερα που η βιομηχανία παιχνιδιών έχει ξεπεράσει σε αξία την βιομηχανία του κινηματογράφου, που ο μέσος όρος ηλικίας παίκτη είναι τα 33 χρόνια (στις ΗΠΑ) και 25+ στην Αγγλία. Σήμερα που υπάρχει αρκετά μεγάλη θεματολογία στα παιχνίδια για όλα τα γούστα, που μπορείς να παίξεις παιχνίδια παντού, στο κινητό, στον υπολογιστή, στην κονσόλα μέχρι και στο iPod σου.

Ένας στους έξι Ευρωπαίους 16-39 ετών, μας αποκαλύπτει η έρευνα του Interactive Software Federation of Europe (ISFE), παίζει συστηματικά πάνω από 14 ώρες την εβδομάδα (δυστυχώς η έρευνα δεν περιλαμβάνει την Ελλάδα). Η ενασχόληση αυτή είναι μέρος ενός πακέτου ψυχαγωγίας που επιπλέον περιλαμβάνει κινηματογράφο, συνεύρεση με φίλους, βιβλία, γυμναστήριο κλπ. Ο Ευρωπαίος αυτό απέχει πολύ από το προφίλ του αντικοινωνικού ατόμου με μειωμένο εύρος ενδιαφερόντων που αντιπροσωπεύει λανθασμένα ένα παίκτη βιντεοπαιχνιδιών.

Στην σκληροτράχηλη, και σε όλα ανώριμη, Ελλάδα, δεν θέλουμε να παραδεχτούμε ότι το να παίζεις παιχνίδια σε υπολογιστή είναι μια αποδεκτή και ώριμη μορφή ψυχαγωγίας για ενήλικες και πολλοί αναγκάζονται να το κρατούν κρυφό υπό το φόβο μιας υποτιμητικής ματιάς.

Αν όμως αποδεχτούμε τα βιντεοπαιχνίδια σαν μορφή ψυχαγωγίας για όλους, τα βγάλουμε από τα σκοτάδια της άγνοιας και τις ημιμάθειας τότε όχι μόνο θα μπορέσουν να αποτελέσουν θέμα συζήτησης στις παρέες αλλά θα αποτελέσουν και μια σανίδα στην γέφυρα του χάσματος που μας χωρίζει από τις νεότερες γενιές.

Ας ξεκινήσουμε την επανάσταση φωνάζοντας όλοι μαζί: Ναι, παίζω παιχνίδια και μου αρέσει!


7 Responses to “Βγείτε από την ντουλάπα”


  1. 1 Aliki
    Ιουνίου 9, 2008 στο 12:19 μμ

    Αγαπητέ Κώστα, το χειρότερο ταμπού είναι να είσαι γυναίκα και να εξομολογείσαι ότι ναι, σου αρέσουν τα computer games. Είμαι στα 30 και κάτι (με δύο παιδιά) και ομολογώ ότι ξεκλέβω χρόνο για να παίξω παιχνίδια στο PC. Όλοι με κοιτάνε παράξενα όταν αναφέρομαι σε αυτό το χόμπι και με καχυποψία – τι παιχνίδια παίζει τώρα αυτή στην ηλικία της??? Παρόλα αυτά δεν είμαι μόνη. Αρκετοί συνάδελφοι μου, κυρίως άνδρες, περνούν ουκ ολίγες ώρες την εβδομάδα παίζοντας games.

  2. 2 Eric Draven
    Ιουνίου 18, 2008 στο 9:38 πμ

    Παίζω βιντεοπαιχνίδια από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου και ευελπιστώ να παίζω μέχρι να γεράσω! Έχω Pc, Xbox 360, Playstation 3, Gamecube, DS και σκέφτομαι να πάρω και WII ! Σας φαίνονται υπερβολικά? Its just a way of life dudes..

  3. 3 Χρίστος
    Ιουνίου 24, 2008 στο 2:01 μμ

    Παιζω παιχνίδια απο το καιρό που έιμαι μωρό, έιναι αναποσπαστο μέρος της ζωής μου και δεν θα το αφήσω για τίποτα και για κανέναν

  4. 4 Γιώργος
    Αυγούστου 26, 2009 στο 11:51 πμ

    Έτυχε πριν απο χρόνια να κάνουμε το τραπέζι σε καποιους οικογενειακούς φίλους, οι περισσότεροι μεγαλύτεροι απο εμένα σε ηλικία, γύρω στα 45-55.
    Με μεγάλη μου χαρά (και έκπληξη) άκουσα ένα απο τους παρεβρισκόμενους, συνταξιούχο πλέον διευθυντή τραπέζης, όχι μόνο να παραδέχεται ότι παίζει με την γυναίκα του playstation αλλά να το υπερηφανεύεται!
    Τα PC games (κυρίως) μου αρέσουν πολύ, και δεν εχω πρόβλημα στο να το πω.
    Εξάλλου όπως είχε πεί και κάποιος, του οποίου το όνομα μου διαφεύγει «ο άνθρωπος αρχίζει να γερνάει όταν σταματήσει να παίζει παιχνίδια».

  5. 5 Vicky
    Σεπτεμβρίου 11, 2009 στο 9:29 μμ

    Ειμαι 31 χρονών και ναι μου αρέσει να παίζω video games.Στον υπολογιστή δεν παίζω τόσο πολύ όσο σε κονσόλα,έστω και αν θεωρείται ότι είναι για παιδιά.Έχω το playstation 2 και μόλις τώρα αγόρασα το xbox 360.Δεν κάθομαι με τις ώρες να παίζω,ούτε είμαι εθισμένη,αλλά όπως αναφέρει και ο αρθρογράφος παραπάνω,είναι μία διαφυγή,μία διέξοδος για να ξεφύγω από τη σκληρή μερικές φορές πραγματικότητα.Θέλω για λίγες ώρες να ξεχαστώ.Νιώθω σαν να παίζω σε μία ταινία στην οποία πρωταγωνιστώ εγώ.Μάλιστα έχω και θεατή τη μητέρα μου η οποία όσο και αν φαίνεται περίεργο της αρέσει.Μου λέει συνήθως »Αντε δεν θα παίξουμε σήμερα;»Σίγουρα αισθάνομαι περίεργα να ομολογήσω ότι παίζω video games.Ξέρω ότι θα με κοιτάξουν περίεργα και θα λένε καλά σε αυτή την ηλικία παίζεις τέτοια πράγματα;Υπάρχει προκατάληψη και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γι αυτό.Εγώ όμως θα συνεχίσω να παίζω,γιατί πιστεύω πως είναι ένα πάρα πολύ ωραίο ταξίδι στον κόσμο του φανταστικού και…απίστευτη πόρωση!!!!


Comments are currently closed.

Το blog αυτό έχει ως σκοπό να ρίξει μια ψύχραιμη και κριτική ματιά στο κόσμο των videogames. Χωρίς πάθη, χωρίς προκαταλήψεις και χωρίς άγνοια. Τα videogames έχουν να μας δώσουν πολλά, και αξίζει να ασχοληθούμε με αυτά.

Game-based Learning στην Ελλάδα
Επισκεφτείτε το group
Bookmark and Share
Μαΐου 2008
Δ T Τ T Π S S
    Jun »
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031  

